پیش از خرید مواد خوراکی، برچسب محتویات آن را با دقت مطالعه کنید.

گروهی از پزشکان دانشگاه «لیورپول» در انگلیس در بخشی از یک برنامه مطالعاتی با موضوع کاهش مقدار غیرضروری قند مصرفی از رژیم غذایی روزانه، هشدار دادند که قند را باید به عنوان یک محصول مخدر جدید در نظر گرفت.

«سیمون کاپول» از موسسه روان‌شناسی، سلامت و جامعه دانشگاه لیورپول یکی از حامیان این برنامه است که با هدف آگاه کردن عموم مردم از خطرات مصرف قند فرآوری‌شده راه‌اندازی شده و مردم را تشویق می‌کند که پیش از خرید مواد خوراکی، برچسب محتویات آن را با دقت مطالعه کنند.

کاپول در این برنامه تاکید کرد که قند یک محصول مخدر و اعتیادآور جدید است. در تمام مناطق جهان نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی و مواد خوراکی ناسالم، کودکان و حتی والدین آنها را اغفال می‌کنند و همچنین صاحبان صنایع تولیدکننده این دسته از موادغذایی به جای سلامت مردم تنها روی منافع خود و فروش بیشتر این محصولات تمرکز دارند.

پزشکان همواره تاکید دارند که با مصرف میزان بالای قند سلامت کودکان به طور جدی به خطر می‌افتد و آنها را در معرض ابتلا به امراضی چون چاقی، دیابت و همچنین بیماری‌های دندانی قرار می‌دهد. در این برنامه هدف آن است تا کارخانه‌های تولید نوشیدنی و مواد خوراکی با هماهنگی دپارتمان سلامت انگلیس همکاری مشترکی را برای کاهش حجم قند افزوده شده به محصولات خوراکی خود آغاز کنند.

منبع: ایسنا



تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392 | 20:24 | نویسنده : stAr |
درمانگران مکاتب طب سنتی در جهان از خواص دارویی انار و دانه‌های آن برای درمان بیماری‌های مختلفی از قبیل بیماری‌های قلبی، عفونی، دندان درد و گوش درد استفاده می‌کنند. به اعتقاد اين درمانگران انار یکی از میوه‌های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه‌های این فصل آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی و مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها دارد.

ریه‌تان حساس است؟

يكي از خواص معجزه‌آساي انار خاصيت ضد التهابي دانه‌هاي آن است.  خوردن روزانه يك عدد انار كامل يا نوشيدن يك ليوان آب انار كه مخلوطي از آب انار ترش و شيرين باشد، مي‌تواند به كاهش ميزان التهاب دستگاه تنفسي و مجاري تنفسي ناشی از حساسیت فصلی كمك كند.  به اعتقاد بسياري از درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان مصرف انار مي‌تواند علاوه بر تسكين التهاب‌هاي ناشي از ابتلا به آسم در گلودردها و خس‌خس سينه ناشي از فصل زمستان هم  موثر باشد.

چربی خون را پایین بیاورید

نتايج تحقيقات دانشمندان  نشان مي‌دهد آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در آب انار ترش بيشترين تاثيرگذاري را در كاهش جذب كلسترول‌ بد خون دارد و مي‌تواند ميزان كلسترول بد خون را در افرادي كه مستعد ابتلا به  كلسترول هستند كنترل كند. علاوه بر اين آنتي ‌اكسيدان‌هاي انار مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را در مردان به صفر برساند و همين ويژگي آن موجب مي‌شود آب انار ترش به يك درمان كمكي و طبيعي براي بيماران مبتلا به ديابت تبديل  شود.


آرتروز نگیرید

يكي ديگر از خواص قابل ملاحظه گنجاندن انار به برنامه غذايي كودكان بهبود رشد استخواني و پيشگيري از بروز اختلال‌ها و آسيب‌ديدگي مفصلي و غضروفي است. به همين دليل درمانگران طب چيني به خانواده‌ها توصيه مي‌كنند در فصل‌هاي پاييز و زمستان كه فصل ثمر دادن درختان انار است حتي از ميوه تازه انار و در فصل‌هايي كه انار تازه كمتر پيدا مي‌شود از پودر دانه‌هاي خشك شده انار براي تهيه غذا و انواع دسرها استفاده كنند و كودكان‌شان را به مصرف اين خوراكي تشويق كنند.  گنجاندن انار در وعده‌هاي غذايي و ميان‌وعده‌هاي غذايي افراد ميانسال نيز به آنها كمك مي‌كند تا از ابتلا به آرتروز و بيماري‌هاي مفصلي پيشگيري كنند.

 اگر معده ضعیفی دارید

يكي از شربت‌هاي طبيعي كه مي‌تواند به تقويت عملكرد معده، بهبود هضم و بهتر انجام شدن سوخت و ساز بدن كمك كند، تركييبي از آب انار و آب سيب ترش است. تركيب اين 2 ميوه مي‌تواند علاوه بر تامين آنتي‌اكسيدان‌هاي مورد نياز بدن به تقويت عملكرد دستگاه گوارش به ويژه معده كمك كند. گاهي ديده مي‌شود كه فردي به دليل كاهش انرژي معده توان هضم مواد غذايي را از دست مي‌دهد و آن طور كه بايد و شايد هضم و جذب مواد غذايي را انجام نمي‌دهد يا تحمل مواد غذايي را از دست مي‌دهد و به اين ترتيب فرد با خوردن كوچك‌ترين ماده خوراكي با حالت تهوع و حتي استفراغ رو‌به رو مي‌شود. نوشيدن تركيب آب سيب ترش و انار مي‌تواند معده فرد را تقويت كند و او را از عوارض كاهش انرژي معده مصون بدارد.

گرمي زياد خورده‌ايد؟

گاهي پيش مي‌آيد كه در يك شب‌نشيني ساده يا هنگام تماشاي مسابقه فوتبال آنچنان سرگرم خوردن تنقلات به ويژه انواع مغزهاي چرب، تخمه، پسته و گردو مي‌شويم كه مقدار بسيار زيادي از خوراكي‌ها با طبع گرم را مي‌خوريم و ناخودآگاه با عوارض ناشي از مصرف اين خوراكي‌ها مانند خارش، سرخي پوست و كهيرمواجه می شویم.

اگر به طور اتفاقي در چنين شرايطي قرار گرفتيد و توان مقاومت در برابر خوردن تخمه و تنقلات را از دست داديد حتي بعد از خوردن اين خوراكي‌هاي گرم يك ليوان آب انار ترش را كه 3 تا 4 عدد برگه زردآلو در آن خيس كرده‌ايد، بنوشيد تا به اين ترتيب با نوشيدن يك نوشيدني با طبع سرد عوارض ناشي از گرمي اين تنقلات را كاهش دهيد.

درماني براي اسهال

درمانگران چینی برای درمان اسهال از میوه خشک شده یا پودر انار استفاده می‌کنند. آنها معتقدند که مصرف میوه خشک شده انار با پوست برای درمان اسهال در بیماران بسیار مفید است. این درمانگران برای ساده‌تر شدن مصرف میوه خشک شده انار، پودر این میوه را تهیه کرده و آن را براي بیمارانشان تجویز می‌کنند. بیماران می‌توانند این پودر را به صورت تنها یا در کنار وعده غذایی خود میل کنند.

زیاد سكسكه می‌کنید؟

يكي از شيوه‌هاي طبيعي كه براي درمان سكسكه در برخي از نسخه‌هاي طبيعي به آن اشاره شده، نوشيدن مخلوطي از آب انار و برگ‌هاي خشك شده نعناع است. براي تهيه اين معجون كافي است آب انار ترش تهيه کرده و به آن نصف قاشق مرباخوري نعناع خرد شده اضافه كنيد و آن را به خوبي هم بزنيد و بنوشيد. نوشيدن اين معجون خوش‌طعم و خوشبو علاوه بر درمان سكسكه مي‌تواند به بهبود حال فردي كه دچار حالت تهوع و استفراغ شده است نيز كمك كند.

فرزند بي‌اشتها داريد؟

دانه‌های تازه و خشک شده میوه انار میان درمانگران طب سنتی چین به دانه‌های اشتهاآور معروف است. این درمانگران در صورتی که بخواهند میزان اشتهای بیمار خود را افزایش داده و به این شیوه  موجب تقویت نیروی دفاعی او شوند، به او توصیه می‌کنند پودر دانه‌های خشک شده انار را روی غذای خود بپاشد.

 استفاده از این پودر در وعده‌های غذایی علاوه بر آنکه موجب افزایش اشتها و متعاقب آن افزایش وزن در بیماران می‌شود، به کنترل صداهاي شکم که یکی از علائم نفخ شکم است نیز می‌پردازد و از بروز نفخ شکم پیشگیری می‌کند.

آنهایی که نباید انار درمانی کنند

از دیدگاه درمانگران چینی، انار یکی از میوه‌های اسیدی با طبیعت رو به گرمی است که زیاده‌روی در مصرف آن عوارض جانبی متنوعی را به همراه دارد بنابراین این میوه اگر چه خواص درمانی بسیار مفیدی دارد اما باید به اندازه و به موقع مصرف شود.

خوردن بیش از حد انار یا آب آن به دلیل خاصیت اسیدی این میوه موجب از بین رفتن مینای دندان شده و در نهایت موجب پوسیدگی دندان می‌شود. به توصیه درمانگران طب سنتی بهتر است از میوه انار در دورانی که به سرماخوردگی یا عفونت‌های ادراری مبتلا هستید مصرف نکنید. افرادی که به آسم، برونشیت، سل و بیماری‌هایی از این دست که دستگاه تنفس را مورد حمله قرار می‌دهد، مبتلا هستند نباید از انار استفاده کنند. انار تازه، خشک شده یا پودر این میوه برای این گروه نامناسب است و موجب تشدید حملات تنفسی آنها می‌شود. / مجله سیب سبز



تاريخ : شنبه 28 دی 1392 | 19:46 | نویسنده : stAr |

گلودردهای خطرناك

 
اين روزها  موسم سرماخوردگي و گلودرد است. اگر مي‌خواهيد مثل يك پزشك متخصص تشخيص بدهيد كه گلودردي كه گريبان‌تان را گرفته ويروسی است يا ميكروبي و براي هركدام چه كاري بايد انجام دهيد، اين مطلب را تا آخر بخوانيد.

 همه ما با آن احساس ناخوشايند گرفتگي و درد و خارش در گلو آشنا هستيم. چنين احساسي ممكن است ناشي از يك آلرژي فصلي يا يك سرماخوردگي ويروسي يا يك عفونت ميكروبي شديد باشد. در ميان اين حالت‌ها، گلودرد چركي با باكتري استرپتوكوك، اگر درمان نشود، مي‌تواند بسيار خطرناك باشد. براي همين شما بايد بدانيد بين گلودرد ويروسي و گلودرد باكتريايي چه تفاوت‌هايي وجود دارد تا براي درمان نوع استرپتوکوکی (باكتريايي) با آنتي‌بيوتيك مناسب تجويز شده توسط پزشك، اقدام كنيد (آنتي‌بيوتيك در درمان سرماخوردگي و گلودرد ويروسي هيچ تاثيري ندارد).

به دنبال نقطه‌هاي سفيد بگرديد

حتما ديده‌ايد كه پزشك در زمان گلودرد به شما مي‌گويد: «بگو آ آ آ...»، شما بايد بدانيد كه در زمان بروز عفونت باكتريايي در گلو،  ممكن است نقطه نقطه‌هاي سفيدي روي لوزه‌ها و ته گلو ببينيد كه ديدن آنها به معناي عفونت شديد ميكروبي است. لوزه‌هاي بزرگ شده و قرمز هم بيشتر به نفع عفونت ميكروبي است. گاه ممكن است چرك هم در ته گلو ديده شود.

اگر سرفه و آب‌ريزش داريد...

سرفه كردن متوالي و ريختن مخاط بيني از پشت بيني روي گلو مي‌تواند احساس ناخوشايندي در گلو ايجاد كند. در عفونت با باکتری استرپتوكوك شما معمولا شاهد احتقان بيني، آبريزش بيني و سرفه نيستيد و اينها معمولا نشانگر سرماخوردگي يا همان بيماري ويروسي هستند.

درجه دماسنج چه عددي را نشان مي‌دهد؟

سرماخوردگي و عفونت‌هاي ويروسي باعث ايجاد تب مي‌شوند و معمولا تب آنها بسيار خفيف است اما برعكس عفونت با استرپتوكوك تب بالا ايجاد مي‌كند. تب بالاي 5/38 درجه سانتي‌گراد به‌طور معمول نشانگر عفونت ميكروبي نيازمند درمان است. اما يادتان باشد عفونت ميكروبي هم ممكن است اصلا تب ايجاد نكند يا تب خفيف ايجاد كند.

ميكروب‌ها بيشتر درد دارند

اگر گلودرد ويروسي و باكتريايي را در زمان‌هاي مختلف عمرتان تجربه كرده باشيد مي‌دانيد كه درد گلو با باكتري بسيار بيشتر است. گلودرد ويروسي چندروزه حتي بدون درمان خوب مي‌شود اما گلودرد ميكروبي هرروز كه بگذرد شديد و شديدتر مي‌شود. اگر گلودردتان خيلي شديد است به استرپتوكوك فكر كنيد، درضمن يادتان باشد كه عفونت ميكروبي ممكن است دل‌درد، سردرد، تهوع و استفراغ و كاهش شديد اشتها را موجب شود كه در عفونت ويروسي به طور خيلي مشخص و شديد وجود ندارد.

نسخه مفيد مادربزرگ‌ها

نسخه‌هاي مادربزرگ‌ها مي‌تواند در كاهش علائم سرماخوردگي‌هاي ويروسي و ميكروبي مفيد باشد. استفاده از آب نمك رقيق (يك سر قاشق چاي‌خوري نمك در يك ليوان آب ولرم) براي شست‌و‌شوي گلو و سينوس‌ها از آن نسخه‌هايي است كه به خوبي التهاب و درد موضعي را كم مي‌كند.  استفاده از شيوه قديمي نفس كشيدن در بخار آب‌جوش يا استفاده از دستگاه بخور هم مي‌تواند دردگلو و سينوس‌ها را كاهش دهد.

چرا بستني؟

شايد تصور خوردن بستني در زمان گلودرد شديد سخت باشد اما بايد بدانيدكه سرما اثر بي‌حس‌كنندگي دارد. در ضمن خوردن بستني حتي با گلوي متورم هم آسان است. جدا از بستني، ميلك شيك، ژلاتين و سوپ‌هاي گرم هم مي‌توانند در كاهش درد موثر باشند. يادتان باشد در زمان گلودرد بهتر است از خوردن غذاهاي تند و پر ادويه خودداري كنيد.  با توجه به اينكه در زمان تب و گلودرد،  بدن به شدت آب از دست مي‌دهد بايد در زمان سرماخوردگي و عفونت چركي گلو تا مي‌توانيد مايعات بخوريد، البته بهتر است از خوردن مايعات ترش خودداري كنيد چراكه آنها گلو را تحريك مي‌كنند.

آنتي‌بيوتيك بخوريم يا نه؟

اگر عفونت باکتریایی استرپتوکوک داشته باشيد با آنتي‌بيوتيك مناسب طول دوره بيماري شما و علائم آن كاهش مي‌يابد. در ضمن تجويز آنتي‌بيوتيك مناسب باعث كاهش عوارض اين بيماري هم خواهد شد.  اما در مورد سرماخوردگي‌هاي ساده و ويروسي بايد گفت كه استفاده از آنتي‌بيوتيك‌ها در اين موارد بسيار اشتباه است.
 اگر در موارد نامناسب آنتي‌بيوتيك مصرف كنيد ممكن است باكتري‌ها را به اين آنتي‌بيوتيك‌ها مقاوم كنيد و در نتيجه ميكروب‌هايي شكل بگيرند كه بسيار قوي هستند و هيچ دارويي بر آنها تاثير نمي‌گذارد و حتي مي‌توانند مرگبار هم باشند.

تا دانه آخر قرص‌ها را بخوريد

اگر گلودرد باكتريايي داشته باشيد پزشك‌تان براي شما آنتي‌بيوتيك خوراكي يا تزريقي، براي يك هفته تا 10 روز تجويز مي‌كند. ممكن است يك تا 2 روز پس از شروع مصرف آنتي‌بيوتيك حس كنيد حال‌تان خوب شده است و بقيه داروها را نخوريد اما اين كار بسيار اشتباه است زيرا خطر شديدتر شدن بيماري را در پي دارد.  درضمن يادتان باشد كه حتما پس از پايان گلودرد چركي‌تان مسواكي را كه در آن روزها از آن استفاده كرد‌ه‌ايد، دور بيندازيد.


هیچ‌وقت به كودك آسپيرين ندهيد

در زمان گلودردهاي چركي يا ويروسي استفاده از مسكن‌هايي كه نياز به تجويز پزشك ندارند (مثل استامينوفن، ايبوپروفن يا ناپروكسن) در كاهش درد موثر است. در اين مواقع به كودكان و نوجوانان داروي آسپيرين ندهيد چراكه از عوارض جانبي آسپيرين در كودكان و نوجوانان بيماري خطرناك و گاه مرگبار «سندرم ري» است. استفاده از داروهاي دكونژستان هم مي‌تواند در كاهش آبريزش بيني و شدت التهاب بيني و گلو موثر باشد.

گلودردهاي طولاني‌مدت را چه كنيم؟

حتي اگر گلودردتان شديد نبود اما يك هفته طول كشيد يا اگر گلودردتان شديد و شديدتر شد، حتما به پزشك مراجعه كنيد. ممكن است براي تشخيص قطعي نياز به نمونه‌برداري از گلو و لوزه‌ها و گاه در موارد شديد نياز به انجام كشت خون باشد. بيماري ريفلاكس يا برگشتن از معده به مري، بيماري مونون‌كلئوز عفوني و چند بيماري ديگر مي‌توانند باعث گلودردهاي طولاني‌مدت شوند. / مجله سیب سبز



تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1392 | 20:38 | نویسنده : stAr |

کارشناسان آلمانی در گزارش جدیدی اظهار داشتند که نزدیک به ۲۵ هزار ماده شیمیایی در آب معدنی‌ وجود دارند که برای بدن مضر هستند.

این مواد شیمیایی موجود در آب معدنی‌ها، تاثیرات مشابه با داروهای قوی بر بدن بر جای می‌گذارند.

 

این بررسی شامل دو مرحله است. در مرحله نخست، کارشناسان 18 نمونه از محصولات آب معدنی تولید شرکت‌های مختلف را که در سراسر جهان مصرف می‌شوند، آزمایش کرده و تاثیر آن را بر گیرنده‌های دو هورمون استروژن و آندروژن بدن آزمایش کردند. همچنین از آب شیر هم به عنوان معیاری برای مقایسه استفاده شد.

 

این محققان بر اساس مشاهدات خود متوجه شدند بیشتر انواع آب‌ معدنی‌ها با گیرنده‌های هر دو نوع هورمون در بدن تداخل دارند اما در مورد آب شیر چنین تاثیری مشاهده نشد.

 

همچنین در مرحله دوم این مطالعه، پزشکان به بررسی ترکیب‌های شیمیایی در انواع آب‌ معدنی‌ پرداختند تا مشخص شود کدام ترکیب شیمیایی موجود در آن‌ها بر عملکرد این هورمون‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، در نهایت پزشکان در این مطالعه تاکید کردند که به رغم این اطلاعات هشداردهنده، این مواد شیمیایی در آب‌ معدنی‌ برای تمام افراد خطرساز نیستند و برای افراد بالغ و سالم خطری ندارند اما سلامت کودکان خردسال، زنان در سن بارداری و یا زنان حامله در تماس با این ترکیب‌ها بیشتر به خطر می‌افتد. این ترکیب‌های شیمیایی موجب رشد بی‌رویه، بلوغ زودرس، تولد پیش از موقع، نازایی و یا حتی یائسگی زودرس می‌شوند.

ایسنا



تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1392 | 13:51 | نویسنده : stAr |

یکی از اجزای جدایی ناپذیر سفره هفت سین، سمنوست. سمنو نماد زایش و باروری گیاهان است که همراه با آمدن بهار، در جای جای ایران دیده می شود و افزون بر جایگاه فرهنگی و غذایی اش، در طب سنتی ایران هم به آن توجه و در ابواب «مفردات» کتاب های طب سنتی، از آن با عنوان «نیده» که واژه ای مصری است، یاد شده است از نام های دیگر سمنو، می توان به «سمنوبوا» و «سمن بیا» اشاره کرد. سمنو را در فصل بهار وبه مناسبت عید نوروز و نیز همانند حلوا و آش برای برآمده شدن حاجات و نذر ونیاز هم می پزند. باتوجه به ریشه مصری کلمه «نیده» احتمالاً این ترکیب غذایی در دیگر کشورها هم یافت می شود.

کربوهیدرات ها اصلی ترین منبع تأمین انرژی بدن انسان به شمار می روند و بیشتر منابع تأمین آنها گیاهی هستند. کربوهیدرات ها در بدن انسان، یا به طور مستقیم تبدیل به انرژی می شوند یا بدن، آنها را به صورت چربی ذخیره می کند. همه کربوهیدرات ها، از سه عنصر کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل می شوند.

گندم پر از املاح معدنی است. اگر در پی به دست آوردن ویتامین های گوناگون هستید، به سراغ گندم بروید. حریره گندم با شکر و بادام، برای خونریزی سینه مفید است. گندم، از سرطان روده نیز جلوگیری می کند.

پودر جوانه گندم، یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است. امروزه، ویتامین E معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود. سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان، مؤثر شناخته شده اند. به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی ، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی مؤثر است. همچنین کسانی که از یبوست ، خستگی و بی حالی ، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند. اگر می خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو ده دقیقه قبل از صرف غذا و اگر می خواهید چاق شوید، آن را ده دقیقه بعد از غذا میل کنید.

اگر آرد گندم را بر روی پوست مالش دهید، التهاب و ورم را فرو می نشاند. به همین دلیل، از قدیم گندم را برای تسکین التهاب و باد سرخ به کار می بردند. برای این منظور، آن را با مقداری مواد ضدعفونی کننده همراه می ساختند تا میکرب آن را نیز از بین ببرد .

در صنعت، از آرد گندم، نشاسته می گیرند. ضماد گندم سوخته با موم و روغن برای جلای رخسار بی نظیر است. این ماده غذایی، چاق کننده و تقویت کننده غرایز جنسی است و بین غذاهایی که با گندم ساخته می شود، سمنو از همه مقوی تر است. پخته گندم با شکر و بادام به صورت حریره، اگر کم کم خورده شود، دوای خون ریزی سینه است. ضماد گندم پخته با روغن زیتون، برای فروبردن ورم های گرم، همراه آب پیاز برای درمان ورم های سرد، و با آب گشنیز برای تسکین ورم های گرم و خنازیر و غدد، بسیار مفید است . پخته گندم با سکنجبین، برای جوش ها و دانه های آبکی سودمند است.

روغن گندم که از جوشاندن و پختن گندم در روغن زیتون به دست می آید، برای درمان قوبا (زخم های جلدی که منشأ عصبی دارد) به ویژه قوبای اطفال و همچنین پاک شدن کک و مک و درمان کچلی و ریزش طبقات شاخی پوست، مفید است.

جوشانده سبوس گندم، دوای سرفه و زکام های سخت است و اگر با عسل شیرین شده باشد، خوردن آن بعد از غذا، یبوست هایی را که منشأ آنها تنبلی کبد و تحریکات روده است، درمان می کند. از سبوس گندم می توان نان سیاه هم تهیه کرد، ولی سنگین است و ترشی معده را زیاد می کند. مبتلایان به زخم معده، سرطان دستگاه هاضمه و آپاندیس، باید از سبوس گندم پرهیز کنند. به زنان آبستن توصیه می شود از سوپ گندم که دارای املاح کلسیم، فلوئور، سیلیس و ویتامین های B، است، حتماَ استفاده کنند.

در کشور ما از هزاران سال پیش، جوانه ها و اهمیت مصرف آنها، شناخته شده بود.

این موضوع به قدری اهمیت داشت که مردم ما استفاده از جوانه گندم را به شکل سمنو در سفره هفت سین آیینی سنتی و اجرای آن را در آغاز فصل بهار، لازم می دانستند.

دانستن تغییراتی که در مدت جوانه زدن رخ می دهد و همچنین آگاهی از ارزش غذایی جوانه ها، باعث می شود با خواص غذایی سمنو بیشتر آشنا شویم و مصرف جوانه ها را به عنوان یک عادت غذایی مطلوب، در برنامه غذایی مان بگنجانیم.

به طور کلی در فرایند جوانه زدن، ویتامین ها، املاح و پروتئین به مقدار زیادی افزایش می یابد، ولی کالری و کربوهیدرات کاهش می یابد. افزایش پروتئین در حین جوانه زدن، در اثر شکسته شدن مولکول های کربوهیدرات و ترکیب آنها با نیتروژن موجود در هواست. در نتیجه این تغییرهای شیمیایی، مقدار کربوهیدرات کاهش می یابد و پروتئین قابل جذب و هضم در بدن ایجاد می شود. عنصر سدیم در هضم غذا و در معده و روده (برای جذب قندها و اسیدهای آمینه) نقش حیاتی دارد. دانه های خشک سبزی ها، غلات و حبوبات ویتامین C ندارند، ولی در هنگام جوانه زدن مقدار زیادی ویتامین C تولید می کنند.

بنابراین جوانه ها سرشار از ویتامین ها، املاح و آنزیم ها هستند و مصرف مرتب آنها، یکی از راه های رساندن ویتامین و مواد معدنی به بدن و حفظ سلامت است. سمنو که حاصل جوانه های تازه رسیده گندم است، یکی از منابع غنی ویتامینE است. مهم ترین نقش این ویتامین، افزایش چربی زیر پوست است. بنابراین، مصرف بالای آن باعث ایجاد جوش های زیرپوستی در صورت می شود. بتاکاروتن هم که در بینایی، رشد، تکامل پوست، سیستم عصبی و ایمنی نقش دارد، در سمنو وجود دارد و یکی دیگر از محاسن آن به شمار می رود.

سمنو به روش های گوناگونی پخته می شود، ولی ما به لحاظ تاریخی، روش پخت سنتی آن را که در کتاب های طب سنتی آمده، بیان می کنیم. دراین روش که با عنوان «دستور قدیم» درکتاب های طب سنتی یافت می شود و احتمالاً مربوط به پیش از پانصد سال اخیر است، فقط گندم، آب و یخ در تهیه سمنو استفاده می شد. برای پخت سمنو ابتدا گندمی مرغوب را انتخاب و پاک می کردند، سپس آن را در آب، خیس می کردند و روی یک تخته یا طبق چوبی پهن می کردند تا ضخامتش به سه یا چهار انگشت برسد. آنگاه بر روی آن یک پارچه کرباس تمیز می انداختند و هرروز روی آن آب می پاشیدند تا آنکه گندم ها ریشه در می آورد وجوانه می زد. وقتی اندازه جوانه ها به چهار یا پنج انگشت می رسید آنها را می بریدند و می کوبیدند و آب عصاره اش را می گرفتند. آب به دست آمده در دیگ و با آتش ملایم طبخ می شد و در همان حین، چند قطعه یخ را درچند نوبت در آن می ریختند و فرصت می دادند تا غلیظ و شیرین گردد.

سمنو خوشمزه و شیرین است، در حالی که هیچ نوع ماده شیرین کننده ای به آن اضافه نمی کنند. علت این شیرینی، آن ترکیب عصاره جوانه گندم با آرد کامل است. مواد و ویتامین های موجود در گندم و جوانه آن، ارزش غذایی فراوانی دارد. سمنو به سلامت افراد و پیشگیری پاره ای از بیماری ها کمک می کند. جدول زیر به بررسی مواد مفید آرد و عصاره و مقایسه آن با آرد تصفیه شده می پردازد.

سمنو دارای ویتامین های K،E،A و گروه ویتامین های B12،B8، B5، B3، B1 و مواد مهم دیگر مانند فسفر، کرومیوم، روی، سلنیوم، آهن و مس است.

طبیعت این ماده غذایی گرم است و در درجه اول گرمی قرار دارد. از نظر خشکی و تری هم معتدل است. از نظر افعال و خواص آن نیز تا حدی شبیه گندم است و تولیدکننده خلط صالح، همچنین مسمن یا چاق کننده بدن به شمار می رود.



تاريخ : شنبه 21 دی 1392 | 20:43 | نویسنده : stAr |
مارتا داسیلوا مهاجم 27ساله‌ای که با رونالدینیو مقایسه می‌شود با تکنیک فوق العاده‌اش تاکنون توانسته موفقیت‌های زیادی را به دست آورد.

 
 
 
وی تاکنون پنج بار پیاپی به عنوان برترین فوتبالیست زن دنیا شناخته شده است و از لحاظ کسب این جایزه حتی از مسی نیز پیشی گرفته است.
 

مارتا داسیلوا به عنوان برترین بازیکن تاریخ فوتبال زنان به شمارمی‌رود که در تیم تریسوی سوئد مشغول توپ‌زنی است.
 


وی در کشورش با رونالدینیو مقایسه می‌شود و با 72 بازی ملی خود تاکنون 80 گل ملی به ثمر رسانده است.

باشگاه خبرنگاران



تاريخ : جمعه 20 دی 1392 | 13:12 | نویسنده : stAr |


به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال دیلی، محققان دانشگاه اورگان در آمریکا واکنش شیمیایی ناشی از اگزوز موتورهای خودرو و کباب کردن گوشت را در آزمایشگاه شبیه سازی کردند.

پیش از این نیز ایجاد ترکیبات خطرناک به هنگام کباب کردن گوشت به اثبات رسیده بود. اما نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد این ترکیبات می توانند احتمال جهش ژنی دی ان ای را صدها برابر افزایش دهد.

به گفته محققان هر نوع احتراق اعم از سوزاندن چوب یا کشیدن سیگار می تواند ترکیبات هیدروکربنی (PAHs) تولید کند.

محققان دریافتند برخی از این ترکیبات هیدروکربنی می تواند با نیتروژن واکنش دهد و ترکیب NPAHs را به وجود آورد. این ترکیب می تواند موجب جهش در ساختار دی ان ای شود.

استیسی سیمونیچ استاد شیمی و سم شناسی دانشگاه علوم کشاورزی و یکی از محققان این پژوهش در این مورد گفت : بعضی از این ترکیبات به مراتب خطرناک تر از آن چیزی هستند که تا کنون تصور می شد.

به گفته وی همچنین برخی از این ترکیبات خطراتی شبیه به ترکیبات مواد آلاینده در هوای شهرهای آلوده دارند.این مواد آلاینده اغلب به دلیل عملکرد وسایل نقلیه سنگین وارد هوا و از این طریق به بدن انسان وارد می شوند.



تاريخ : جمعه 20 دی 1392 | 13:2 | نویسنده : stAr |
این ویلای زیبا كه در عكس مشاهده میكنید در رشت ساخته شده است و متعلق به یكی از سرمایه دارانی است كه در تهران زندگی میكند. لازم به ذكر است كه سرو صدای این ویلا در محافل خبری خارجی هم از جمله VOA News و BBC News شنیده شده و تمامی عكسهای این ویلا را با ذكر جزئیات كامل و متراژ پوشش كامل خبری دادند و حتی آنرا با كاخ سفید مقایسه كردند.

 

 
 

 



تاريخ : چهار شنبه 18 دی 1392 | 14:3 | نویسنده : stAr |


موضوع یارانه‌ها و چگونگی ادامه پرداخت یارانه‌ها به مردم به یکی از چالش‌های اساسی دولت تبدیل شده است، حال آنکه به تازگی دولت اعلام کرده ‌که سبد کالایی را به بخش‌هایی از جامعه پرداخت می‌کند.

«تابناک» در گفت‌و‌گو با دکتر «حسین راغفر»، استاد دانشگاه و اقتصاددان، این موضوعات را ‌بررسی کرده است.

راغفر پیرامون هدفمندی یارانه‌ها گفت: به طور کلی برآورد خوشبینانه‌ای وجود ندارد. هنوز مشخص نیست، در سال آینده قرار است به چه میزان یارانه‌ها پرداخت شود. باید بگویم، شواهد نشان می‌دهد که دولت طرح مشخصی پیرامون یارانه‌ها در دستور کار ندارد.

این کار‌شناس مسائل اقتصادی ادامه داد، اگر افزایش قیمت حامل‌های انرژی اتفاق بیفتد، دوباره مارپیچ تورم شعله‌ور خواهد شد و ادامه ‌خواهد یافت. در فرایند و چرخه معیوب افزایش قیمت‌ها، خود دولت نقش اساسی دارد. اگر پرداخت نقدی یارانه‌ها ادامه پیدا کند، نمی‌توانیم انتظار بهبود وضعیت اقتصادی داشته باشیم، چون منابع عمده‌ای در حال تلف شدن است.

راغفر گفت: یارانه‌های نقدی حداقل به ۷۶ میلیون پرداخت می‌شود و این در حالی است که به نظر من به ۴۶ میلیون تن اضافی پرداخت می‌شود. به احتمال خیلی زیاد، بخش چشمگیری از این یارانه‌ها کاملا غیرقانونی و انحرافی پرداخت می‌شود. در این دوران از عده‌ای در کشور به دستان یارانه‌بگیر تعبیر کرده‌اند.

‌بخشی از مدافعین ادامه پرداخت نقدی یارانه‌ها، به این کانون‌های فساد وابسته‌اند. این در حالی است که دولت روحانی هیچ علامتی از تغییر این فضا نشان نداده است. ‌اگر این روند دامه پیدا کند، محقق نخواهد شد.

وی افزود: مسأله تولید به دلیل ادامه پرداخت نقدی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به کمای بیشتری خواهد رفت. تولید باقی مانده هم منتظر تغییر اساسی در نگاه اقتصادی دولت است و اگر این تغییرات اتفاق نیفتد، ضربه محکم‌تری به بخش تولید خواهد خورد. این وضعیت به بیکاری بیشتر، ادامه فرایند رکود تورمی کمک خواهد کرد.

راغفر در ادامه در پیشنهادی به دولت بیان داشت: دولت نزدیک ۴۲ هزار میلیارد یارانه‌ها نفتی قابل توجهی ‌‌دارد‌ که می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد؛ ‌مثلا می‌تواند ‌به ۳۰ میلیون تن یارانه بدهد. البته پرداخت یارانه نباید ‌نقدی باشد، بلکه باید به صورت کالا و خدمات پرداخت شود. پرداخت غیر نقدی باعث می‌شود اشتغال در کشور در حوزه‌های سلامت، آموزش، مسکن، حمل و نقل، تغذیه و.... افزایش پیدا کند.

این کار‌شناس مسائل اقتصادی در ارتباط با سبد کالایی دولت گفت: دولت باید شیوه روشنی برای یارانه‌ها داشته باشد و ‌روشی بهتر انتخاب کند. ارائه سبد‌های کالایی می‌تواند بخشی از خدماتی باشد که دولت به ویژه به گروه‌های متوسط، پایین جامعه و نیروهای کارگری بابت مابه‌التفاوت دستمزدی پرداخت کند. این کار اشکالی ندارد.

‌اینکه شب عید دولت یک سبدی را پرداخت می‌کند، شاید این کار مقدمه‌ای باشد که احیانا قرار است، قیمت‌های حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند و از پیش یک دلخوشی به مردم داده باشند. در واقع پیش از افزایش قیمت‌ها به مردم شیرینی می‌دهند، ولی این اقدامات اساسی نیست. دولت باید از همین ابتدا سنگ بنای غلط نگذارد.

دولت جدید می‌تواند ‌سنگ بنای غلطی را که دولت‌های گذشته گذاشته‌اند، ‌تغییر دهد و اصلاح کند. اگر دولت برنامه‌ای نداشته باشد، آن وقت‌‌ همان سنگ بنای قبلی مبنایی برای کار‌های نادرست دیگر می‌شود. در هر حال پرداخت سبد کالا می‌تواند به گروه‌های جمعیت آسیب پذیر کمک کند.

تابناک



تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392 | 14:52 | نویسنده : stAr |
حضرت محسن ـ عليه السّلام ـ فرزند سقط شده فاطمه ـ سلام الله عليها ـ است که پيامبر اکرl(ص) او را محسن ناميد(1) و به وسيلة ضربات، غلاف شمشير قنفذ، خلیفه دوم(2) و در اثر ضربات پاي وی،  سقط شد(3).

هيچ يک از منابع معتبر تاريخي و مقاتل به محل دفن حضرت محسن(ع) اشاره نکرده اند، امّا اين که حضرت محسن در پاي درب نيم سوختهخانه اميرالمؤمنين(ع) دفن شده، در کتاب جامع النورين چنيننقل شده است: بعد از آن که دومی با لگد بر پهلوي آن بانوي بزرگوار زد، حضرتفاطمه(س) روي زمين افتاد، هر طور بود از جا برخاست حرکتکرد و به خانه آمد و روي زمين افتاد و صدا زد: عمر مرا کشت.

امير المؤمنين،آن امام مظلوم جلو آمد تا حال او را در آن وضع ديد، صدا زد: فضّه، فاطمه(س) را درياب که درد او را فراگرفته است، فضّه به ياريفاطمه(س) رفت چند لحظه گذشت، به سوي اميرالمؤمنين(ع) آمد، چيزي روي دستگرفته بود، حضرت پرسيد: فضّه اين چيست؟
پاسخ داد: مولاي من، بدن بي جان محسن است. حضرت فرمود؛ من که نمي توانم ازخانه بيرون روم و کسي را هم که ندارم او را به بقيع ببرد و به خاک سپارد،خودت او را در آستانه خانه دفن کن(4)
گرچه منابع تاريخي به اين نکته اشاره نکرده اند ولي شايد با دو احتمالبتوان گفت که حضرت محسن در آستانه و پاي درب نيم سوخته دفن شده باشد.

احتمال اول: با توجه به محيط خفقان و جَوّ سياسي حاکم بر آن عصر که حضرت(ع) را در تنگنا قرار داده بودند تا براي تثبيت خلافتابوبکر حتي با زور و آتش زدن خانه فاطمه زهرا(س) از آنحضرت بيعت بگيرند؛ مي توان گفت که شرايط آن عصر اين اجازه را به حضرت علي(ع) نداد که حضرت محسن را در قبرستان بقيع دفن کنند.

احتمال دوم: اين که اگر حضرت محسن را در قبرستان بقيع ـ قبرستان عموميمدينه ـ دفن مي کردند حتماً مقتل و تاريخ نويسان به آن اشاره مي کردند، پسعدم اشاره تواريخ به قبر آن حضرت شايد دليل بر اين است که حضرت محسنمخفيانه و در خانه دفن شده است.

 

 

 

پی نوشت ها:

1. شيخ عباس قمي، منتهي الامال، قم، انتشارات هجرت، چاپ پانزدهم، 1382ش، ج1، ص238.

2. مجلسي، محمد باقر، بحار الانوار، بيروت، لبنان، مؤسسة الوفاء، الطبعة الثانيه، 1403ق، ج43، ص170.

3.قزويني، سيّد محمّد کاظم، فاطمه از ولادت تا شهادت، تهران، نشر آفاق، چاپ ششم، 1381ش، ص372 به نقل از شهرستاني، الملل و النحل، ترجمه مصطفي خالق زاده، ج1، ص81 .

4. ملااسماعيل سبزواري، جامع النورين، تهران، علميه اسلاميه، بي تا، ص206؛ و علي اصغر يونسيان، ريحانة النبي، چاپ اول، 1381ش، ص196


معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:

1) حاج ملااسماعيل سبزواري، جامع النورين، انسان، ص206.
2
) علي اصغر يونسيان، ريحانة النبي، ص

196.



تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392 | 14:47 | نویسنده : stAr |

جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل در راه است و ناشناخته بودن سرزمین پهناور برزیل، هواداران فوتبال را که قصد سفر به این کشور را دارند، اندکی سردرگم کرده است. می‌خواهیم در اینجا ‌‌شما را با اطلاعات ضروری که برای سفر به برزیل نیاز دارید، آشنا کنیم.

همه‌آنچه که باید برای سفر به جام‌جهانی‌۲۰۱۴‌ بدانیدتوپ آغاز سال جدید میلادی که شلیک شود، علاقه‌مندان فوتبال در سرتاسر دنیا، تقویم خود را برای رسیدن به دوازدهم ژوئن علامت‌گذاری می‌کنند تا سوت آغاز بیستمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی نواخته شود. برگزاری جام‌جهانی، ‌این بار در کشوری که در جهان به فوتبال شناخته می‌شود است و بیشتر علاقه‌مندان فوتبال در جهان،‌ باید تابستان بعد، سفر دور و درازی‌ به مقصد قلب آمریکای جنوبی انجام دهند تا شاهد گردهمایی ۳۲ تیم فوتبال جهان باشند.

حضور تیم ملی فوتبال ایران در جمع سی‌و‌دو تیم حاضر در جام جهانی در میان فوتبالدوستان ایرانی شوری پدید آورده و چه آنهایی که قصد سفر به برزیل را دارند و چه آنهایی از خانه‌های خود این مسابقات را دنبال می‌کنند، با علاقه خاصی اخبار فوتبال ایران و جهان را دنبال می‌کنند تا از کیفیت مسابقات جام‌جهانی بیستم آگاه شوند.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


حجم علاقه مردم به اندازه‌ای بوده که فدراسیون فوتبال در هفته گذشته، اطلاعیه‌ای صادر کرد و درباره سفر برزیل و استفاده از آژانس‌های مسافرتی که این روز‌ها بازار تبلیغات برزیلش گرم است، تذکر داد‌. از سوی دیگر، برزیل کشوری است که مانند همسایگانش به خشونت کم و بیش شهره است. درگیری ماه قبل دو تماشاگر در جریان لیگ این کشور که پلیس را مجبور به شلیک گلوله در جریان بازی کرد، در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری را از سفر به برزیل منصرف کرده بود.

با همه این‌ها، جاذبه‌های جام جهانی و دیدنی‌های برزیل چنان است که هر علاقه‌مندی را به سفر به این کشور مجاب کند. در گزارشی که ‌خواهید خواند، اطلاعات خواندنی از سفر به برزیل، بازی‌های ایران، شهرهایی که ایرانی‌ها در جریان بازی‌های ایران با آن‌ها سروکار دارند و اطلاعات جانبی دیگر در خصوص سفر به برزیل را برای شما گرد‌آوری کرده‌ایم.

پخش تلویزیونی

ساعت بازی‌های پخش جام جهانی ۲۰۱۴ به گونه‌ای خواهد بود که باید برای دیدن آن تا پاسی از شب بیدار بمانیم. بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی در ساعت‌های ۲۲:‌۳۰ شب ۱:‌۳۰ صبح ۲:‌۳۰ صبح و ۴:‌۳۰ صبح به وقت ایران برگزار خواهد شد. یک بازی مرحله گروهی (بازی تیم سید ۳ گروه چهار و تیم سید ۴ گروه چهار) در ساعت ۷:‌۳۰ صبح برگزار خواهد شد.

بازی‌های مرحله دوم جام جهانی ۲۰۱۴ در ساعت‌های ۲۲:‌۳۰ شب و ۲:‌۳۰ بامداد به وقت ایران، بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی در ساعت ۲۲:‌۳۰ و ۲:‌۳۰ بامداد به وقت ایران، مرحله نیمه نهایی در ساعت ۲:‌۳۰ بامداد و بازی فینال در ساعت ۱:‌۳۰ بامداد به وقت ایران برگزار خواهد شد. جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از پنجشنبه ۱۲ ژوئن در سائوپائولو آغاز خواهد شد.

مرحله گروهی جام جهانی تا ۲۷ ژوئن ادامه خواهد داشت. دور دوم جام جهانی از ۲۸ ژوئن تا یک جولای برگزار خواهدشد، یعنی هر روز دو دیدار برگزار می‌شود. رقابت‌های یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ روزهای چهارم و پنجم جولای و مرحله نیمه نهایی در روزهای هشتم و نهم جولای برگزار خواهد شد و دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۴ نیز سیزدهم جولای در ورزشگاه افسانه‌ای ماراکانا برگزار خواهد شد.

آیا برزیل امن است؟

درصد جرم در کشور میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ یکی از عوامل نگرانی برای هوادارانی است که برای دیدن بازی‌ها به برزیل سفر خواهند کرد. سرقت مسلحانه در ریودوژانیرو و دیگر شهرهای محروم برزیل عادی است. البته وزارت امور خارجه برزیل تضمین کرده ‌که با افزایش نیروهای امنیتی مشکلی برای علاقه‌مندان به فوتبال ‌نخواهد بود. در خلال جام کنفدراسیون‌ها اعتراض مردم برزیل به هزینه‌ بالایی که دولت برزیل برای برگزاری جام جهانی پرداخته بازتاب گسترده‌ای داشت.

حتی نتایج خوب برزیل نیز در جام کنفدراسیون‌ها، باعث نشد تا اعتراض‌های مردم برزیل خاموش شود. در ‌چند ماه گذشته، اعتراض شدید مردم برزیل در شهرهای سائوپولو ـ ریودوژانیرو و فورتالزا، باعث شده ‌تا بار دیگر نگرانی‌های زیادی در بین مسئولان برزیلی برای برقراری امنیت در ‌جام جهانی پدید آید. فاصله زیاد شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ با یکدیگر، یکی دیگر از عوامل ایجاد نگرانی و سختی برای هواداران فوتبال و تماشاگران کشورهای اروپایی خواهد بود که به این فاصله مسافت عادت ندارند.

‌برای نمونه، شهر ریو را در نظر بگیرید. از این شهر تا پورتو آلگره ۱۵۸۵ کیلومتر فاصله است. همچنین از شهر ریو تا سائوپائولو ۴۴۴ کیلومتر و در پایان از شهر ریو تا فورتالزا ۲۶۱۸ کیلومتر فاصله است. علاوه بر مشکل مسافت باید به هزینه‌های سرسام‌آور در کشور برزیل نیز اشاره کرد. یک هتل سه ستاره در برزیل به طور تقریبی هر شب یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت و با توجه به اینکه مرحله گروهی جام جهانی دوازده روز طول خواهد کشید، هزینه‌ای که یک هوادار تنها برای یک هتل باید پرداخت کند، بیش از ۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

هزینه بلیت چقدر خواهد بود؟

برای گرفتن بلیت جام جهانی دو راه وجود دارد:

۱ ـ بلیت‌های تیمی

‌۲‌ـ بلیت‌های گروهی

بلیت‌های تیمی بلیت‌هایی هستند که هواداران فوتبال بلیت‌های یک تیم خاص در یک تورنمنت را خریداری می‌کنند و راه دوم بلیت گروهی است که در آن هواداران فوتبال، بلیت‌های یک مرحله خاص گروهی، حذفی، نیمه نهایی یا فینال را خریداری می‌کنند.

اگر می‌خواهید هر سه دیدار تیم ملی ایران را در جام جهانی آن هم در بهترین قسمت ورزشگاه ببینید، باید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. البته برای قسمت‌های متوسط یک میلیون و سیصد هزار تومان و ارزان‌ترین آن نیز نهصد هزار تومان خواهد بود.

اما اگر دوست دارید که برای دیدن بازی‌های تیم‌های گوناگون به جام جهانی بروید و از این رویداد بزرگ لذت ببرید، قیمت‌ها به شرح زیر است:

قیمت‌ بلیت‌های دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۴ که بین برزیل و یک تیم که هنوز مشخص نشده، بین ۶۶۰ هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان است. قیمت بلیت‌ها در مرحله گروهی کاهش خواهد داشت. ارزان‌ترین بلیت در مرحله گروهی ۲۷۰ هزار تومان است.

‌برای هوادارانی که می‌خواهند بازی‌های مرحله دوم را از نزدیک ببینند قیمت بلیت‌ها از (۳۳۰ هزار تومان تا ۶۶۰ هزار تومان) یک چهارم نهایی (۴۹۰ هزار تومان تا ۹۹۰ هزار تومان) نیمه نهایی (۸۲۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان) و دیدار فینال (یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان) خواهد بود. البته در صورتی که این بلیت‌ها به بازار سیاه برسد قطعا تا چند برابر خرید و فروش خواهد شد.

نخستین مرحله خرید اینترنتی بلیت‌های جام جهانی از پنجم نوامبر تا ۲۸ نوامبر طول کشید. زمان‌های دیگر برای خرید بلیت‌های جام جهانی از هشتم دسامبر تا سی‌ام ژانویه، ۲۸ فوریه تا یکم آوریل و آخرین مرحله خرید اینترنتی بلیت‌های جام جهانی از پنجم آوریل آغاز خواهد شد و تا ۱۳ جولای ادامه خواهد داشت.

آب و هوا چطور خواهد بود؟

برزیل پنجمین کشور بزرگ دنیاست که سه منطقه آب و هوایی متفاوت دارد. به همین خاطر شرایط آب و هوایی در کشور برزیل به اینکه قرار است در کدام شهر تیمتان بازی کند، بستگی دارد. در نظر بگیرید بین بواویستا در شمال برزیل با پورتو آلگره در جنوب ۳ هزار مایل فاصله است و طبیعی است ‌در کشور برزیل، شاهد آب و هوا و اقلیم گوناگون باشیم. جام جهانی در فصل زمستان در برزیل برگزار خواهد شد و به همین خاطر رطوبت هوا یک عامل اصلی برای تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی خواهد بود.


معرفی ورزشگاه‌های میزبان ایران در جام‌جهانی

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ در گروه ۶ جام‌جهانی در کنار آرژانتین، نیجریه و بوسنی قرار گرفته است.

در زیر با ورزشگاه‌های ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ آشنا می‌شویم.

ایران ـ نیجریه دوشنبه ۲۶ خرداد ورزشگاه آره‌نا بائیکسادا شهر کوریتیبا

ایران ـ آرژانتین شنبه یکم تیر ورزشگاه می‌نه‌رائو شهر بلوهوریزنته

ایران ـ بوسنی چهارشنبه چهارم تیر ورزشگاه فونته‌نووا شهر سالوادور

سالوادور

  • مرکز: باهیا
  • ورزشگاه: فونته نوا
  • ظرفیت ورزشگاه: ۵۲ هزارنفر
  • تعداد بازی در این ورزشگاه: شش بازی
  • آب و هوا: استوایی باران‌خیز
  • دمای هوا در زمان جام جهانی: ۲۶ درجه سانتیگراد

 

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


ویژگی بارز: نخستین پایتخت برزیل، سالوادور به خاطر موزیک و غذا در برزیل بسیار معروف است. هر دوی اینها از تجارت بردگان از آفریقا تأثیر گرفته‌اند.

مشخصات عمومی: شهری در شرق برزیل و مرکز ایالت باهایا، همان شهری که قرعه‌کشی جام جهانی در آن برگزار شد؛ معنای نامش نجات‌بخش است و در گذشته شهری مقدس برای برزیلی‌ها بود. این شهر ساحلی کانونی برای فستیوال ها و کارناوال‌های شادمانی در برزیل است. سالوادور سومین شهر پر جمعیت برزیل پس از ریو و سائوپائولوست. غذا، موسیقی و معماری، این سه در سالوادور اصل هستند.

پلورینهو مرکز تاریخی سالوادور به جای مانده از ترکیب فرهنگی استعمارگران پرتغالی و مهاجران آفریقایی از جمله بناهای مورد توجه شهر است که در یونسکو نیز ثبت شده است. سالوادور در ساحل اقیانوس اطلس به عنوان یکی از بنادر صادراتی مهم برزیل به شمار رفته و البته اقتصاد آن بر مبنای کشاورزی و صنعت هم استوار است. سالوادور به دلیل موقعیت استراتژیک در نبردهای استعماری میان پرتغال و هلند، بسیار اهمیت داشته و نخستین پایتخت برزیل بوده که با انتخاب شهر ریودوژانیرو به پایتختی از اهمیت آن کاسته شد. این شهر یکی از مراکز توریستی برزیل به شمار می‌آید.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


آب و هوا: نزدیکی به خط استوا و ساحل گرما و درجه شرجی، هوا را در این شهر بالا‌تر از ۲ شهر دیگر میزبان دیدارهای ایران قرار داده و بیشترین درجه گرمای هوا در ماه ژوئن ۳۲ درجه و کمترین دما ۲۵ درجه است. میزان بارش ۹.‌۸۹۸ اینچ و رطوبت هوا ۸۰ درصد است.

جاذبه‌های دیدنی: خط ساحلی سالوادور مرکزی برای ‌انواع ورزش‌های آبی و غواصی است و هتل‌های این شهر هم با توجه به توریستی بودنش بسیار اهمیت دارند. داس نامورادوس و کوستا آزول، دو پارک جنگلی با زمین‌های ورزشی و آمفی تئا‌تر از جمله مراکز تفریحی این شهر است. چندین پارک، موزه و سد ‌نقاط دلپذیر سالوادور شناخته می‌شود.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


باهایا و ویتوریا، دو تیم اصلی سالوادور هستند و دوومیدانی و گلف از جمله دیگر رشته‌های مورد توجه در این شهر است. طبیعی است که این شهر کانونی برای ورزش‌های آبی هم باشد..

ورزشگاه: فونته نووا یکی از تازه تأسیس‌ترین ورزشگاه در این کشور است که از سال ۲۰۱۳ افتتاح شده و تحت مالکیت دولت است. این مجموعه میزبان مسابقات جام کنفدراسیون‌ها بوده و ۵۵ هزار نفر گنجایش دارد.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی

 

فرودگاه: ادواردو ماگالهایوس نام فرودگاه بین‌المللی این شهر است.

 

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی

 


کوریتیبا

  • مرکز: پارانا
  • ورزشگاه: آره‌نا بائیکسادا
  • ظرفیت ورزشگاه: ۴۱ هزار نفر
  • تعداد بازی در این ورزشگاه: چهار بازی
  • آب و هوا: نیمه گرمسیری
  • دمای هوا در زمان جام جهانی: ۱۸درجه سانتیگراد

 

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


ویژگی بارز: این شهر زمانی هدف استثمارگران اروپایی بود. هنوز هم جمعیت بالایی اروپایی به خصوص از ریشه آلمانی در این شهر زندگی می‌کنند.

مشخصات عمومی: مرکز ایالت پارانا برزیل، هفتمین شهر از نظر جمعیتی در برزیل که ‌مرکز فرهنگی و سیاسی در آمریکای لاتین ‌و یکی از شهرهای مهم در مبارزات ضد استعماری برابر پرتغالی‌ها که با جدا شدن از بخش جنوبی ایالت سائوپائولو و تشکیل ایالت پارانا، هویت جدیدی یافته است.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


‌این شهر ۹۳۲ متر از دریا ارتفاع ‌و کشاورزی و تجارت حیوانات اهلی و دامی در توسعه اقتصادی آن نقش دارد. از قرن ۱۹ به بعد، ورود مهاجران آلمانی، ایتالیایی و در ادامه لهستانی و اوکراینی در بازتولید فرهنگی جدید این شهر تأثیر گذاشته است؛ هر چند اکنون بیشتر مهاجران به این شهر آسیایی و از آمریکای لاتین هستند. این شهر در سال ۲۰۱۰ جایزه توسعه پایدار شهری در جهان را به دست آورده است.

آب و هوا: نزدیکی به دریا آب و هوای معتدل دریایی را در این منطقه رقم زده و البته بودن در فلات، سبب شده مردم این شهر آب و هوای کوهستانی گرمسیری را هم تجربه کنند. در مجموع هوای کورتیبا در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی معتدل و مطلوب است.

‌بیشترین درجه گرمای هوای کوریتیبا در ماه ژوئن ۳۰ درجه سانتیگراد و کمترین دمای آن ۱۸.‌۳ درجه سانتیگراد است. میانگین بارندگی کوریتیبا در ماه ژوئن ۹۸.‌۱ اینچ و رطوبت آن ۷۹ درصد خواهد بود. پوشش گیاهی و جنگلی همچنین تپه‌های سنگی از جمله ویژگی‌های طبیعی کورتیباست.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


جاذبه‌های توریستی: جنگل آلمان و ایتالیا به احترام مهاجران این دو کشور و محل برگزاری فستیوال‌های محلی، میدان احترام به مهاجران ژاپنی و پارک تانگویا از عمده نقاط توریستی کوریتیباست.

ورزشگاه بایکسادا: ورزشگاهی که ایران نخستین بازی خود در جام جهانی را مقابل نیجریه برگزار خواهد کرد، با نام اولیه ورزشگاه خواکیم آمریکو گیمارش ‌روی انبار ارتش برزیل بنا ‌و یک بار در سال ۱۹۷۰ تعطیل شده و بازگشایی آن در سال ۱۹۹۹ رخ داده است. ظرفیت این ورزشگاه ۴۴ هزار است و به غیر از بازی ایران و نیجریه، میزبان دیدار هندوراس و اکوادور، اسپانیا و استرالیا و روسیه با الجزایر در مرحله گروهی خواهد بود.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


فرودگاه: با نام آفونسو پنا که فرودگاهی بین‌المللی است و به سائوپائولو محل کمپ تیم ملی فوتبال، بلوهوریزونته و سالوادور محل برگزاری دو دیدار دیگر تیم ملی فوتبال پرواز مستقیم دارد.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی

 


بلوهوریزنته

  • مرکز: میناس گرایس
  • ورزشگاه: مینه‌رائو
  • ظرفیت: ۶۵هزار نفر
  • بازی در این ورزشگاه: شش بازی
  • آب و هوا: گرمسیری
  • دمای این شهر در زمان جام جهانی: ۲۵ درجه سانتیگراد

 

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


ویژگی بارز: این شهر مرکز کلوپ‌های شبانه و کیوسک‌های فروش نوشیدنی‌های گوناگون است که باعث شده، لقب این شهر capital pub باشد.

مشخصات عمومی: مرکز و بزرگ‌ترین شهر ایالت میناس گرایس در جنوب شرقی برزیل که نام آن به معنای افق زیباست. این منطقه در قرون گذشته، سرزمین مورد علاقه جستجوگران طلا بوده است. ششمین شهر برزیل و سومین شهر از نظر تراکم شهری است و از قرن ۱۸ برای خود هویت مستقلی پیدا کرده است.

‌معماری این شهر تلفیقی از بناهای کلاسیک و مدرن است و برخی بنا‌ها در این شهر، برگرفته از شهر واشنگتن هستند. چندین پارک بزرگ در پیرامون بلو هوریزونته وجود دارد. پوشش گیاهی گسترده و تنوع حیوانات ‌از دیگر ویژگی‌های این شهر است. بلوهوریزونته در فاصله ۳۰۰ کیلومتری دریاست.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


آب و هوا: قرار گرفتن در منطقه حاره‌ای تابستان‌هایی گرم، پاییزی بارانی و زمستانی سرد و خشک را برای این منطقه رقم زده است. بیشترین دمای هوا بلوهوریزونته در ماه ژوئن ۳۰ درجه سانتیگراد و حداقل دما ۲۵ درجه است. رطوبت این شهر در ژوئن ۱۴. ۱ اینچ و هوای این ماه در بلوهوریزونته آفتابی است.

جاذبه‌ها: موسیقی، غذاها‌ی گوناگون ‌و موزه و تئا‌تر سرگرمی اصلی مردم این شهر است و به همین دلیل جاذبه‌های دیدنی شهر بیشتر شامل موزه و سالن‌های تئا‌تر است. موزه هنر و موزه تاریخ طبیعی تنها دو نمونه از چندین نمونه از این بناهاست. باغ‌های گیاه‌شناسی نیز بخش دیدنی دیگر در شهر است.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


آمه ریکا، کروزیرو و آتلتیکو مینیرو، سه تیم سرشناس این شهر هستند. فوتبال و والیبال پر بیننده‌ترین مسابقات ورزشی در بلو هوریزونته هستند.

ورزشگاه: می‌نیرو که محل برگزاری دیدارهای خانگی آتلتیکو می‌نیرو است. این ورزرشگاه در سال ۱۹۵۹ تأسیس و در سال ۱۹۶۵ بازگشایی شده است. گنجایش این ورزشگاه ۶۴ هزاری ‌است. این مجموعه در سال ۲۰۱۳ نیز میزبان دیدارهای جام کنفدراسیون‌ها بوده است. به غیر از دیدار آرژانتین و ایران، دیدارهای کلمبیا و یونان، بلژیک و الجزایر، کاستاریکا با انگلستان و یک دیدار مرحله یک هشتم و یک دیدار نیمه نهایی جام جهانی در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی


فرودگاه: این شهر سه فرودگاه دارد که در میان آنها تانسردو نه‌وس فرودگاه بین‌المللی بلوهوریزونته است که همانند فرودگاه کوریتیبا به سایر شهرها نیز پرواز دارد.

سفر به جام‌جهانی‌،گردشگری جام جهانی،گردشگری جهان،گردشگری،مکانهای جام جهانی



 



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392 | 11:9 | نویسنده : stAr |

مجله اینترنتی فرانشردکتر حسن روحانی رئیس جمهور به همراه همسرش در یک دیدار غیررسمی و بدون اطلاع قبلی به منزل محمدرضا شجریان استاد آواز موسیقی کشور رفته و با وی دیدار کرده است.

محمدرضا شجریاند در این دیدار به شوخی به روحانی گفته بود:حالا که شما منزل ما آمدید، ما هم می توانیم سرزده خانه شما بیاییم؟!

به گزارش پارسینه، این دیدار سه هفته قبل انجام شده است.

گفتنی است صدای محمدرضا شجریان با تایید خودش در فیلم انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 92 قرار داده شده بود و روحانی نیز در آن فیلم اظهار می کند که صدای شجریان را دوست دارم.



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392 | 11:5 | نویسنده : stAr |
اطلاعات دریافتی خبرنگار تیک حاکی از آن است که خانواده رضا ضراب چندین سال است که با او قطع رابطه کرده اند.
کد خبر: ۱۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷



به گزارش خبرنگار تیک، خانواده رضا ضراب پس از اطلاع از قصد فرزندشان برای ازدواج با ابرو گوندش خواننده مشهور ترک به شدت با این امر مخالفت کردند.

اما رضا ضراب بدون توجه به اعتراض خانواده اش با ابرو گوندش که چندین سال از او بزرگتر است، ازدواج کرد.

علت مخالفت خانواده ضراب با این وصلت،‌ 2 بار ازدواج ابرو گوندش و خواننده بودن او بوده است.

حاصل ازدواج ضراب و گوندش دختری به نام  آلارا  است که اکنون 3 سال دارد.

گفتنی است، خانواده رضا ضراب از خانواده های مشهور و مذهبی تبریز هستند و حسین ضراب پدر او ارتباطات نزدیکی با دولت سابق ایران داشت.


تاريخ : شنبه 14 دی 1392 | 17:20 | نویسنده : stAr |
شبکه تعاونی‌های مصرف کشور به عنوان متولی توزیع سبد کالای دولت تعیین شدند.
کد خبر: ۱۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵



شبکه تعاونی‌های مصرف کشور به عنوان متولی توزیع سبد کالای دولت تعیین شدند.
 
به گزارش ایسنا، به دنبال برگزاری نشست مشترک اتحادیه تعاونی‌های مصرف با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افراد مشمول دریافت سبد کالایی دولت شناسایی و اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مصرف متولی توزیع سبد کالایی دولت شدند.
 
همچنین در نشست اتحادیه تعاونی‌های مصرف با معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شد که نوبت اول سبد کالایی دولت در بهمن ماه سال جاری از طریق شبکه اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مصرف سراسر کشور میان افراد مشمول طرح توزیع شود.


تاريخ : شنبه 14 دی 1392 | 17:19 | نویسنده : stAr |



بازار فناوریهای دیجیتال مملو است از کالاهای متنوع با قابلیتهای جدید که ویترین های فروشگاههای دیجیتال را مزین کرده اند و با وجود علاقه ایرانیها به استفاده از جدیدترین فناوریهای کاربردی، به نظر می رسد این کالاها بزودی جای خود را در میان دیگر کالاهای بازار دیجیتال بازکنند و پس از آن نیز در دستان دوستداران تکنولوژی قرار گیرند. از این رو گروه فناوری خبرگزاری مهر، نگاهی به جدیدترین تازه واردهای بازار دیجیتال دارد.

دوربین های دیجیتال از جمله کالاهای پرطرفدار بازار هستند و تقریبا در تمامی فصل سال رونق خود را از دست نمی دهند؛ گشتی در بازار دیجیتال از ورود دوربین‌های هوشمند جدید به بازار حکایت دارد.

 

کمپانی سامسونگ دوربین‌های هوشمند ارتقا یافته خود را که اولین سری محصولات مبتنی بر فناوری جدید همگرایی دیجیتال هستند (WB250F/WB200F، WB800F، WB30F، DV150F و ST150F) راهی بازار ایران کرد.

 

این گروه از دوربین‌های هوشمند از قابلیت اتصال به اینترنت و فناوری وای فای برخوردارند؛ این قابلیت به کاربران این توانایی را می‌دهد که عکس‌های مورد علاقه خود را بلافاصله بعد از گرفتن، آپلود کنند و به معنای واقعی از کاربردهای یک دوربین هوشمند استفاده کنند و نیز به دستگاه‌های متصل شده این قابلیت را می‌دهد که بدون نیاز به کامپیوتر یا تبلت یا هر ابزار واسطه دیگر و تنها با یک کلیک روی دوربین، عکس‌ها را به اشتراک بگذارد. همچنین کاربران موبایل‌های هوشمند، با استفاده از صفحه نمایش لمسی و بزرگ‌تر گوشی‌های هوشمند خود راحت‌تر می‌توانند عکس‌ها را ویرایش و خیلی سریع‌تر آپلود کند.

 

AutoShare نیز یکی از قابلیت‌های این دوربین‌هاست که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به محض گرفتن عکس، از طریق ارتباط وای‌فای آن را به تلفن هوشمند خود فرستاده و در آن ذخیره کنند. این ویژگی که امکان پشتیبان گرفتن و به اشتراک گذاشتن لحظات خاص را مهیا می‌کند، خیلی زود و دقیقا بعد از نصب، جزو ویژگی‌های اصلی و اولیه دوربین می‌شود.

 

با استفاده از اپلیکیشن Smart Camera کاربران تلفن‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل iOS و اندروید می‌توانند این اپلیکیشن را روی تلفن‌شان دانلود کرده و سپس با دوربین‌های هوشمند موجود از طریق وای‌فای، دوربین هوشمند را کنترل کنند، از عکس‌ها پشتیبان بگیرند و آنها را به اشتراک بگذارند.

 

دوربین‌ مدل WB250F تصاویر را با زوم 18 برابر و 14.2 مگاپیکسل ثبت می‌کند. این دوربین با طراحی کلاسیک، مجهز به صفحه لمس هیبریدی شامل یک نمایشگر لمسی LED و کلید ناوبری با قابلیت 5 جهت است که به کاربر امکان می‌دهد نحوه کنترل دوربین خود را به دلخواه تنظیم کند.

 

دوربین WB800F نیز یک دوربین کلاسیک با قابلیت زوم طولانی مدت و زوم 21 برابری نوری و 16.3 مگاپیکسلی BSI CMOS است که برای عکاسی در نور کم طراحی شده و دارای یک کنترل هیبریدی است که به عکاس این حق انتخاب را می‌دهد که از بین کنترل نمایشگر لمسی و کنترل ناوبری پنج جهته یکی را برای کنترل دوربین انتخاب کند.

 

مدل دوربین WB30F یک دوربین مینی است که دارای توانایی هایی چون زوم اپتیکال 10 برابری و لنز واید 24mm و بدنه‌ای بسیار نازک با ضخامت تنها 17mm است؛ تکنولوژی عکاسی DV150 ، 16.2 Megapixel، سنسور CCD، لنز F2.5 25mm و اپتیکال زوم 5x از دیگر ویژگی های این مدل محسوب می شود.

 

دوربین ST150F برای عکاسان آماتور به بازار آمده و دارای اپتیکال زوم 5x و 16.2 مگاپیکسل و سنسور CCD است که اتصال وای‌فای این دوربین، به کاربر امکان می‌دهد عکس‌ها را در لحظه روی سایت‌های اجتماعی آپلود کنند.

 

یک فبلت با قلم هوشمند
کمپانی ایسوس محصول جدید خود را که ترکیبی از یک تبلت آندروئیدی و موبایل 3G با یک قلم هوشمند Stylus است به بازار ایران وارد کرده است. این فبلت که Fonepad Note 6 نام دارد دارای صفحه نمایش چند لمسی 6 اینچی فول HD و مبتنی بر پلتفرم اینتل طراحی شده که برای راحتی کاربر و سرعت در یادداشت برداری، یک قلم به آن اضافه شده است.

 

این فبلت دارای پردازنده دو هسته ای اتم اینتل با فرکانس 2 گیگاهرتز است که از فناوری Hyper-Threading پشتیبانی می کند و از سیستم عامل اندروئید 4.2 بهره می برد. قلم فون پد نت نیز این قابلیت را دارد که کاربر بدون توجه به برنامه هایی که در حال اجراست به سرعت نت برداری کند. همچنین می توان با قابلیت Smart Crop این قلم در محیط های مختلف آندرویید و نرم افزارهای مختلف تصویر مورد نظر را انتخاب، برش و ذخیره کرد.

 

ایسوس در نرم افزار جدیدی که برای دوربین این گوشی هوشمند طراحی کرده تنظیمات نور و اضافه کردن افکت را برای کاربر آسان کرده است. Fonepad Note 6 به دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و 1.2 مگاپیکسلی در جلو مجهز شده است. از ویژگی های نرم افزار جدید دوربین ایسوس می توان به قابلیت All Smile اشاره کرد که این قابلیت در سری عکس های متوالی از صورت، بهترین عکس را انتخاب می کند و همچنین این امکان را به کاربر می دهد که به طور خودکار لبخندها را شکار و عکاسی کند؛ قابلیت Smart Remove نیز در دوربین Fonepad Note 6 اشیا و افرادی که در پس زمینه عکس به طور ناخواسته وجود دارند را حذف خواهد کرد.

 

این فبلت دارای 10.3 میلی متر ضخامت و 210 گرم وزن است و در دو رنگ سیاه و سفید در مدل های 16 و 32 گیگابایتی به بازار شده و حدود بک میلیون و 300 هزار تومان قیمت داده می شود.

 

فلش مموری دو سر و ضد آب در جمع تازه واردها
یک فلش مموری جدید با نام‌ Mobile X10 نیز توسط کمپانی تایوانی سیلیکون پاور به بازار عرضه شده که قابلیت های جدیدی را برای کاربران فراهم کرده است.

 

فلش Mobile X10 دارای دو پورت جداگانه است و از طریق اینترفیس Micro USB به ابزارهای هوشمند متصل می‌شود و برای اتصال به انواع PC و نوت‌بوک هم می‌توان از پورت USB آن استفاده کرد. با قابلیت دو پورت در یک فلش کاربران می‌توانند به سرعت داده‌های مورد نظر خود را به ابزارهای الکترونیکی دلخواهشان انتقال دهند و دیگر نگران محدودیت ظرفیت حافظه گوشی و تبلت خود نخواهند بود و در هر زمان و هر جا می‌توانند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

 

این فلش بی نیاز از هرگونه منبع تغذیه خارجی و کابل است و برای استفاده از آن تنها کافی است فلش را به گوشی یا تبلت‌های پشتیبانی کننده از USB متصل کرد. بدنه ساخته شده از آلیاژ روی و ابعاد کوچک دو مشخصه این فلش‌ مموری‌ است.

 

این محصول در برابر آب، گرد و غبار، ضربه و لرزش مقاوم است.

 

مدل X10 در ظرفیت‌های 8، 16 و 32 گیگابایت با گارانتی داده پرداز رایانه متین به بازار عرضه شده که مدل 16 گیگابایتی آن حدود 39 هزار تومان قیمت داده می شود.

 

یک آل این وان با ویندوز 8
محصول جدید کمپانی msi نیز در جمع تازه واردهای بازار قرار دارد. این محصول یک All In One با صفحه نمایش 20 اینچی است که با هدف جذب استفاده در ادارات و شرکتها به بازار آمده است.

 

مدل AP200 کمپانی MSI دارای پردازنده Pentium G3220 و یا Core i3 4130 است که از نسل چهارم پردازنده های Core کمپانی اینتل با معماری Haswell بوده و کارایی بالا و مصرف انرژی پایینی دارد. این پردازنده ها دارای تراشه گرافیکی درونی Intel HD Graphics هستند که برای محیط اداری گزینه ایده‌آلی محسوب می شوند.

 

چیپ‌ست به کار رفته در این کامپیوتر بدون کیس H81 نام دارد که بر روی PC ها نیز استفاده وسیعی داشته و با صرفه ترین چیپ‌ست کمپانی اینتل در سری 8 از لحاظ قیمت است.

 

AP200 دارای دو شکاف حافظه است که می‌توان به وسیله این دو شکاف نهایتا از 16گیگابایت حافظه DDR3 تا فرکانس 1600MHz استفاده کرد.

 

این "آل این وان" اداری دارای درایو نوری DVD Super Multi بوده و از هارد دیسک‌های 3.5 اینچی به وسیله درگاه SATA 3 پشتیبانی می‌کند. دو پورت پرسرعت USB3، چهار پورت USB2، خروجی HDMI و VGA، خروجی و ورودی صدا، Card Reader، شبکه گیگابیت و شبکه Wireless دیگر امکانات ارتباطی AP200 را تشکیل می‌دهند.

 

بر روی این محصول دو پورت COM نیز تعبیه شده است، پورتی که کماکان در ادارات و شرکت‌ها کاربرد دارد و بسیار مورد نیاز است و امکان اتصال وسایل جانبی بیشتری نظیر کارتخوان و... را به سیستم فراهم می‌سازد. این پورت در اغلب کامپیوترهای امروزی وجود ندارد.

 

AP200 در دو رنگ سفید و مشکی به همراه صفحه کلید و موس USB و سیستم عامل Microsoft Windows 8  و صفحه نمایش لمسی عرضه شده است.

 

ورود مینی مادربرد به بازار دیجیتال
مادربرد جدید گیمینگ کمپانی msi با نام Z87I Gaming و مبتنی بر چیپست قدرتمند Z87 کمپانی اینتل نیز در جمع تازه واردها قرار دارد. این محصول دارای سوکت LGA 1150 است و از پردازنده های پرقدرت معماری Haswell پشتیبانی می‌کند.

 

این مینی مادربرد تحت استاندارد Mini ITX و از خانواده مادبردهای گیمینگ به شمار می شود که دارای امکاناتی همچون شبکه Killer E2200 با پشتیبانی از Wifi و کارت صدا با پشتیبانی از Audio Boost جهت استفاده گیمرها است.

 

با توجه به ابعاد بسیار کوچک، این مادربورد دارای تنها دو اسلات حافظه با پشتیبانی حافظه های DDR3 و یک اسلات PCI Express x16 نسل سوم جهت استفاده از کارت های گرافیکی پرقدرت است. قطعات استاندارد Military Class IV و مدار تغذیه قدرتمند باعث می‌شود این محصول با وجود ابعاد کوچک دارای پایداری مناسب بوده و مشکلی در پشتیبانی از قوی‌ترین پردازنده‌ها نداشته باشد.

 

در کنار این مادربورد، کمپانی MSI کارت گرافیکی جدید Geforce GTX 760 Gaming Mini ITX را نیز عرضه کرده که با وجود ابعاد بسیار کوچک خود دارای کارایی بسیار بالایی بوده و مناسب برای سنگین‌ترین بازی های رایانه‌ای است.

 

هسته این کارت گرافیکی دارای 1152 هسته Cuda بوده که به واسطه رابط حافظه 256 بیتی با دو گیگابایت حافظه GDDR5 در ارتباط است.

منبع: مهر



تاريخ : شنبه 14 دی 1392 | 14:35 | نویسنده : stAr |



روزگاری تنها سازندگان و بینان گذاران اپل بودند که در عرصه تکنولوژی یکه تازی می کردند اما دیری نپایید که سامسونگ با پایه گذاری سیستم عامل آندروید برای تلفن همراه، تبدیل به رقیبی جدی برای اپلی ها شد. با فراگیر شدن این دو سیستم عامل و رقابت تنگاتنگ بین این دو غول نرم افزاری تلفن همراه، نرم افزارهای متنوع و بسیار کاربردی خلق شد تا کاربران زیادی سرگرم شوند.

البته بحث در این میان تنها سرگرم شدن نبود، بلکه مهمتر از آن پای دهکده جهانی و تسریع ارتباطات درمیان بود. اگر روزی تنها با دسترسی به اینترنت دیال آپ و کامپیوتر شخصی می شد ایمیل ها را چک یا ارسال کرد، اکنون با داشتن یک خط موبایل می توان در هر زمان و هرکجا این کار را انجام داد. یا اگر روزگاری ارسال پیام، تنها از طریق سیستم پیامک امکان پذیر بود، امروزه به لطف وجود نرم افزارهایی مختلف سازگار با تلفنهای همراه و تبلتها، بسیار سریعتر و راحت تر می توان این کار را انجام داد. امکان چت به صورت صوتی ، تصویری و متنی ازامکانات ویچت و نرم افزارهای مشابه آن است.

بنابراین درحالیکه هر فرد  باید برای ارسال هرپیامک بین ۱۰ تا ۱۶تومان یا هر دقیقه مکالمه ۳۰ تا ۵۰تومان هزینه پرداخت کند، این روزها می تواند از طریق نرم افزارهای رایگان موجود علاوه بر کاهش چشمگیر در هزینه ها،  سریعت و راحت  با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. موضوعی که به هیچ وجه به نفع اپراتور های تلفن همراه نیست. به این ترتیب با ادامه این روند سیستم پیامک تقریبا در شبکه تلفن همراه کنار گذاشته خواهد شد و نرم افزارهای ارتباطات جایگزین آن می شوند.

در خصوص تماس صوتی هم وضع به همین منوال است. با همین اینترنت لاک پشتی ، برخی نرم افزارها این امکان را مهیا کرده اند که تماس صوتی به ارزان ترین شکل ممکن برقرار شود.

گستردگی و امکان برنامه نویسی برای سیستم عامل اندروئید موجب شده نسل جدید و متنوعی از نرم افزارهای ارتباطی و چند رسانه ای ساخته شود که با کمترین قیمت امکان انتقال تصویر ، صوت و متن را مهیا می کند.
این روند در آینده قطعا به کاهش استفاده از خدمات اپراتورهای تلفن همراه می انجامد.

مقاومت اپراتورها فایده ندارد

کاهش استفاده از خدمات تماس صوتی و پیامکی یعنی ضرر برای اپراتورها. وقتی با یک خط اینترنت با کمترین هزینه ممکن و گاهی بدون هزینه می توان ارتباط صوتی ، تصویری و پیامکی خوبی داشت دیگر مشترکان چرا باید سرویسهای موجود با  هزینه های گران قیمت استفاده کنند؟!

در این شرایط مقاومت اپراتورهای تلفن همراه کارساز نیست. چرا که در گذشته یکی از اپراتورها چندین تجربه ناموفق را امتحان کرده بود. ایجاد امکان تماس تصویری و ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت از نمونه هایی است که با ورود اینترنت و پیشرفت گوشی های موبایل شکست خوردند.

نمونه دیگر این موضوع در زمینه تلفن های اینترنتی بین المللی رخ داد. زمانی که با گسترش شرکت های تماس بین المللی هزینه تماس های بین المللی بسیار کاهش یافت و این مخابراتی ها بودند که متضرر شدند. به دنبال گسترش استفاده از تماس های بین المللی اینترنتی، دیگر کمتر کسی برای تماس های خارج از کشور از سیستم مخابرات استفاده می کرد.

مخابرات هم که شاهد کاهش روز به روز درآمدهای خود از محل تماس های خارجی بود، به دنبال ساماندهی این شرکت ها برآمد. ارائه خدمات تلفن اینترنتی از ابتدای سال ۸۸ و از سوی شركت دولتی ارتباطات زیرساخت با هدف ساماندهی به بازار ترافیك مكالمات بین الملل خارج به داخل و بالعكس به سه پیمانكار داخلی سپرده شد كه این موضوع نارضایتی حدود ۱۲۰ شركت كوچك فعال در این حوزه را به همراه داشت. درواقع مخابرات با بیرون کردن ۱۲۰شرکت از این طرح، تنها ۳شرکت را مجری این تماس ها قرار داد.

در این شرایط به نظر می رسد درصورتی که اپراتورهای تلفن همراه در ارائه خدمات خود بازنگری نکنند با شکست مواجه خواهند شد. در آینده نزدیک مشترکان تلفن همراه فقط یک خدمات از اپراتورها خواهند خواست و آنها هم صرفا ارائه اینترنت پرسرعت!

افکار نیوز



تاريخ : شنبه 14 دی 1392 | 14:9 | نویسنده : stAr |


معیارهای زن ایده آل،الگوی زن برتر،زن برتر،روابط عاطفی

چرا زنان ایرانی همواره در قله آمارهای مصرف لوازم آرایش و جراحی های زیبایی دنیا قرار دارند و این صدرنشینی ریشه در چه عواملی دارد؟

همه ما بارها در آمارهای بین المللی مصرف لوازم آرایش شنیده ایم که زنان ایرانی پس از عربستان بیشترین مصرف لوازم آرایش در خاورمیانه و رتبه هفتم جهانی را دارند. پرسشی که در این میان مطرح می شود این است که چرا ما همواره در قله آمارهای مصرف لوازم آرایش و جراحی های زیبایی دنیا قرار داریم و این صدرنشینی ما ریشه در چه عواملی دارد؟

مصرف سرانه ای که سر به فلک کشیده است

براساس تحقیق موسسه تحقیقاتی TMBA، حدود ۱۴ میلیون دختر و زن بین ۱۵ تا ۴۵ سال ساکن شهرهای بزرگ ایران، بطور متوسط ماهانه ۷/۵ یورو برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند. در این تحقیق همچنین آمده است که زنان و دختران ایرانی به دلیل توجه خاصی به چهره خود می‌کنند. دخترانی هستند که بیش از یک ساعت جلوی آینه آرایش می‌کنند.

آمار و ارقام مصرف لوازم آرایش نشان می دهد که هر زن ایرانی در سال ۱۵۰ دلار و هر زن در خاورمیانه تقریبا ۳۶ دلار لوازم آرایشی مصرف می‌کند. ضمن آن که زنان ایرانی اغلب از اجناس چینی استفاده می‌کنند و در این زمینه شاید حجم بیشتری از لوازم آرایشی را مصرف کنند. سهم برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی که دارای کیفیت و ترکیبات قابل اعتمادتری هستند، به دلیل قیمت‌های بالایی که در ایران دارند، کمتر از یک درصد بازار تخمین زده می‌شود. متاسفانه سهم تولیدکننده‌های ایرانی از این بازار بزرگ رو به گسترش بسیار ناچیز است و حداکثر در حدود پنج درصد تخمین زده می‌شود.

خواهی نشوی رسوا؛ همرنگ جماعت شو!!

اینکه دختران و زنان کشور ما روزانه این همه پول صرف خرید لوازم آرایشی می کنند و ساعات طولانی جلوی آیینه وقت صرف رنگ رخسار می کنند، مسلما دلایل بسیاری باید داشته باشد. مریم. م ۲۲ ساله دانشجو است. او در خصوص دلیل آرایش کردن می گوید: راستش را بخواهید ما یک ضرب المثل داریم که فلسفه آرایش کردن من هم تقریبا در راستای همان است؛ «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو». زمانی که می بینم همه دخترها هم سن و ساله من پس از ساعت ها آرایش در محیط دانشگاه جامعه حاضر می شوند، من هم برای اینکه مثل آنها باشم و به قولی از آنها کم نیاورم، مجبورم مانند آنها رفتار کنم.

در دوره و زمانه ای که ماهواره ها حتی به زندگی عشایر و کوچ نشینان کشور هم رسوخ پیدا کرده و بیرون هر چادری می توان رد پای دیش را پیدا کرد، دیگر نمی شود از تاثیرات خانه مان برانداز فرهنگ القایی ماهواره ها صحبتی به میان نیاورد. همین القائات باعث می شود که زن ایده ال همان هنرپیشه و خواننده ای باشد که ساعت ها زمان صرف آرایش خود کرده و از جراحی های زیبایی بسیاری برای تغییر صورت و اندامش استفاده کرده است

آرایش می کنم تا شوهر پیدا کنم!

رویا ۲۷ سال دارد و شاغل است. او هم از طرفداران پر و پا قرص آرایش است. زمانی که دلیل آرایش کردنش را جویا می شویم، می گوید: من هنوز مجرد هستم و بالاخره باید ظاهرم در سطح جامعه و محیط کارم به نوعی باشد که اگر کسی قصد ازدواج داشت رغبت کند به من پیشنهاد بدهد. اما اگر متاهل بودم دلیلی برای آرایش نمی دیدم. وقتی در پاسخ به رویا می گوییم : مردی که قصد ازدواج داشته باشد به خاطر لوازم آرایش پیشنهاد ازدواج نمی دهد ادامه می دهد: نه خانم. مردم عقلشان به چشمشان است و اگر بدون آرایش کسی را ببینند فکر می کنند خوشگل نیست.

آرایش می کنم تا به چشم بیایم!

طلا، تنها ۱۷ سال دارد اما آنقدر لوازم آرایش روی پوستش ماسیده است که فکر می کنی لااقل ۲۵ ساله است. وقتی درباره دلیل آرایش غلیظی که بر صورتش نقش بسته می پرسی می گوید: وقتی با آرایش در جامعه حضور پیدا می کنم همه به من بیشتر توجه می کنند و احساس دیده شدن پیدا می کنم. انگار همه من را بزرگ می دانند و من از نظرشان دیگر کودک نیستم. این مسئله باعث می شود آرایش کنم تا به چشم بیایم و همه به من توجه کنند! اما زمانی که از طلا می پرسیم این دیده شدن به چه قیمتی اتفاق می افتد پاسخی نمی دهد.

آرایش می کنم تا شوهرم را نگه دارم!

نازنین ۳۲ سال دارد، زنی زیبا که دو سه سالی است ازدواج کرده است و این روزها خانه داری می کند. نازنین هم مثل خیلی های دیگر ماهانه مبالغ زیادی را صرف خرید لوازم آرایشی می کند. وقتی درباره دلیل این کارش می پرسیم، می گوید: در دوره ای که خانم ها با چنین آرایش و حجابی در سطح جامعه ظاهر می شوند، اگر من در خانه به خودم نرسم و با آرایش و ظاهر مناسب پذیرای شوهرم نباشم ، ممکن است شوهرم خدای نکرده به زن دیگری که بیشتر از من به ظاهرش می رسد، توجه کند. من هم برای اینکه همیشه از نظر شوهرم زیبا و مرتب باشم، هر ماه مبالغ زیادی را صرف خرید لوازم آرایشی و بهداشتی می کنم.

دختران و زنان کشور ما از همان سنین نوجوانی صورت خود را نیازمند لوازم آرایش می دانند که بتوانند چهره شان را زیباتر کنند و هر چه سنشان بالاتر می رود این احساس نیاز بیشتر شده و به تدریج جای خود را به جراحی های پلاستیک و تزریق بوتاکس برای جوان سازی پوست می دهد

رسانه ای که فرهنگ را تغییر داده

یکی از مهم ترین دلایلی که در سالهای اخیر باعث گسترش روز افزون گرایش به لوازم آرایش و جراحی ها پلاستیک در کشور شده، گسترش ماهواره ها است. در دوره و زمانه ای که ماهواره ها حتی به زندگی عشایر و کوچ نشینان کشور هم رسوخ پیدا کرده و بیرون هر چادری می توان رد پای دیش را پیدا کرد، دیگر نمی شود از تاثیرات خانه مان برانداز فرهنگ القایی ماهواره ها صحبتی به میان نیاورد. همین القائات باعث می شود که زن ایده ال همان هنرپیشه و خواننده ای باشد که ساعت ها زمان صرف آرایش خود کرده و از جراحی های زیبایی بسیاری برای تغییر صورت و اندامش استفاده کرده است. در این میان این زنان جامعه هستند که برای نزدیک شدن به الگوی القایی غربی مجبور هستند خود را به دست لوازم آرایش و جراحی های پلاستیک بسپارند.

اعتماد به نفسی که نیست

از دیگر عوامل مصرف جنون بار لوازم آرایش در کشور ما اعتماد به نفس پایین زنان و دختران جامعه است. آمارها نشان می دهد که زنان و دختران کشور فرانسه که بزرگترین قطب تولید لوازم آرایش در جهان است، کم ترین مصرف این لوازم را در دنیا دارند. البته ماجرای مصرف کم لوازم آرایش در کشورهای توسعه یافته امری بدیهی است. اما دختران و زنان کشور ما از همان سنین نوجوانی صورت خود را نیازمند لوازم آرایش می دانند که بتوانند چهره شان را زیباتر کنند و هر چه سنشان بالاتر می رود این احساس نیاز بیشتر شده و به تدریج جای خود را به جراحی های پلاستیک و تزریق بوتاکس برای جوان سازی پوست می دهد. مسئله این است که زنان و دختران ما هیچ گاه از ظاهر خود رضایت نسبی را ندارد و همواره برای رسیدن به چهره ایده آل القائی به دنبال مصرف لوازم ارایش هستند.

به هر رو تا زمانی که الگوی زن برتر در جامعه ما مدلها و خواننده های اروپایی باشد، وضعیت به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد و در این میان چاره ای نیست جز تغییر فرهنگ و نگرش جامعه در خصوص معیارهای زن ایده آل.


منبع:اول نيوز



تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392 | 17:28 | نویسنده : stAr |




به گزارش سايت رسمي فدراسيون،بر اين اساس اسامي اين داوران به شرح ذيل است:

جمعه 13 دي ماه 1392

پرسپوليس - نفت تهران (ورزشگاه آزادي) ساعت 15

عليرضا فغاني- رضا سخندان - مصطفي فراهاني - اشکان خورشيدي – ناظر: حسين خوشخوان

استقلال خوزستان - فولاد خوزستان (ورزشگاه تختي اهواز) ساعت 15

احمد صالحي – آرمان اسعدي – مهدي شفيعي – قاسم واحدي – ناظر: عبود سنگاشکن

ذوب آهن - ملوان انزلي (ورزشگاه فولادشهر اصفهان) ساعت 15

حسين زرگر – محمدرضا ابوالفضلي – سجاد طوري – علي صفايي – ناظر: زاهد بحريني

شنبه 14 دي ماه 1392

تراکتورسازي - فجر سپاسي (ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز) ساعت 14:30

بيژن حيدري – رسول فروغي – سخاوت سليمان نژاد – هادي حاج عباسي – ناظر: حاتم بک پور

مس کرمان – سايپا (ورزشگاه امام علي (ع) کرمان) ساعت 14:30

سعيد مظفري زاده – سعيد علي نژاديان – اسد حاج محمد – پيروز سيف اله پور – ناظر: محمد پيروزرام

صباي قم - سپاهان (ورزشگاه يادگار امام قم) ساعت 15

تورج حق وردي – حميد غمزه – قهرمان نجفي – رسول رهبرفام – ناظر: مسعود مرادي

داماش گيلان - گسترش فولاد (ورزشگاه عضدي رشت) ساعت 15

جواد شرفي – محسن فريماني – علي دودانگه – محمدرضا فغاني – ناظر: علي نقي مصطفي نژاد

راه آهن - استقلال (ورزشگاه تختي تهران) ساعت 15

مهدي سيدعلي – حسن کامراني فر – بهرام کياني – غلامرضا جباري – ناظر: محمدعلي فروغ



تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392 | 17:10 | نویسنده : stAr |
برخي كاربران عربستاني در شبكه هاي اجتماعي درپاسخ به اين سوال نوشتند: اگر بابا نوئل سعودي بود الان رئيس هیأت علماي ارشد بود، و به جاي كلاه نازك و نرم بابانوئل شال روي سرش بود و به جاي داشتن خنده بر لب، چهره اي درهم كشيده و عبوس داشت و به جاي هداياي گرانبها چماق در دست داشت، و به زور به خانه ها يورش مي برد.
 
كاربران در ادامه به چالش كشيدن پليس ديني و فتواهاي صادر شده در عربستان در ممنوعيت برگزاري مراسم جنبش سال نو ميلادي، انتقادهاي تمسخر آميزي را عليه برخي عادات و آداب و رسوم در عربستان مطرح كردند. يكي از كابران نوشت: اگر بابانوئل سعودي بود برخورد طایفه‌اي با افراد داشت، و قبل از دادن هديه از فرد مي پرسيد كه شیعه است يا اهل تسنن .

بابانوئل،بابانوئل عرب،عکس بابانوئل،مطالب جالب

يكي ديگر از كاربران نیز اظهار داشت: اگر بابانوئل سعودي بود، هديه‌هاي ارزان قيمت مي‌خريد و فاكتور آنها را زياد مي‌نوشت تا از اين طريق ميليون‌ها ريال (سعودی) به جيب بزند.
 
يك كاربر دیگر نيز با اشاره به فتوای یکی از مفتی‌های سرشناس این کشور برای جنگ در سوریه و سفر او به لندن، تأکید کرد: اگر بابائوئل سعودي بود، مانند العريفي فتواي جهاد در مصر را مي‌داد، و سپس خودش براي گذراندن تعطيلات تابستان به لندن مي‌رفت.
 
يكي ديگر از كابران نيز با به چالش كشيدن خاندان سعودي نوشت: اگر بابانوئل سعوي بود اسم محل کار او، مركز ملك عبدالعزيز براي توزيع هدايا در جشن‌هاي غيرمسلمانان بود، و كيسه هديه‌هايش فقط حاوي گذرنامه بود.
 

برخي ديگر از كاربران پيش بيني كردند كه اگر بابا نوئل سعودي بود سالهاي طولاني در اين شغل و ماموريت باقي نمي‌ماند و علت آن هم، فرمان پادشاهي بود كه براساس آن، بابانوئل با درخواست خودش از اين ماموريت بركنار مي شد، و شاهزاده ديگري به جاي وي تعيين مي گرديد.



تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392 | 17:6 | نویسنده : stAr |

وزیر انرژی ترکیه با تاکید بر ادامه واردات گاز کشورش از ایران گفت امسال ۷.۶ میلیارد دلار پول نفت و گاز وارداتی از ایران به حساب این کشور در هالک بانک واریز شده است.
 
به گزارش تسنیم ،تانر ییلدیز که با کانال 24 تلویزیون ترکیه سخن می گفت افزود: «ایران همسایه و کشور برادر ماست. ما به تجارت گاز طبیعی با این کشور ادامه می دهیم».
وی همچنین گفت 4.5 میلیارد دلار پول گاز و 3.1 میلیارد دلار پول نفت خریداری شده از ایران در سال 2013 به حساب این کشور در هالک بانک واریز شده است.

وزیر انرژی ترکیه در مورد کشف اخیر شبکه فساد مالی در این کشور گفت: مذاکرات نفتی انجام شده با عراق یکی از موارد تحقیق در مورد این ماجراست.

وی حملات به هالک بانک در ارتباط با این پرونده را محکوم کرد.
در پی کشف شبکه بزرگ فساد مالی در ترکیه تاکنون ده ها نفر از تجار، کارمندان دولتی، سیاستمداران و فعالان بانکی در این کشور از جمله رئیس هالک بانک بازداشت شده اند.  
دولت آمریکا مدعی است مقامات ترکیه آگاهانه تحریم ها علیه ایران را نقض کرده اند و پول نفت و گاز وارداتی از ایران را از طریق هالک بانک در اختیار تهران قرار داده اند



تاريخ : سه شنبه 10 دی 1392 | 16:10 | نویسنده : stAr |

یکی از عکس های منتشر شده خبرگزاری ایرنا از مراسم یادبود روز دوشنبه درگذشت مادر محمدجواد ظریف وزیر خارجه در مسجد نور تهران، نشان دهنده حضور سیروس ناصری در این مراسم است.

سیروس ناصری یکی از اعضای ارشد تیم پیشین مذاکرات هسته ای ایران در دوره مسؤولیت حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران است.

سفیر ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، سفیر ایران در سوئیس و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین از جمله مسؤولیت های ناصری بوده است. علاوه بر این او نائب رئیس هیات مدیره شرکت نفتی کیش اورینتال نیز بود.

ناصری در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد با اتهامات اقتصادی روبه رو شد. او در این دوره، از کشور خارج شد.

همزمان، حسین موسویان دیگر دیپلمات باسابقه ایرانی و عضو تیم پشین مذاکرات هسته ای ایران نیز پس از 5 سال حضور در دانشگاه پرینستون آمریکا به کشور بازگشت. او که در مراسم یادبود مادر ظریف حاضر شده بود گفت که دو هفته قبل به ایران برگشته است.






تاريخ : سه شنبه 10 دی 1392 | 16:10 | نویسنده : stAr |

 

سخنگوی کمیسیون اصل نود اتهام اصلی بابک زنجانی را برنگرداندن 2 میلیارد و 60 میلیون یورو معادل 8 تریلیون و 507 میلیارد و 800 میلیون تومان پول فروش نفت و مواد پتروشیمی به دولت عنوان کرد و گفت: شنبه آینده هم جلسه‌ای با حضور مسئولان بانک مرکزی و دادستانی برگزار می‌شود.

 

مصطفی افضلی‌فرد اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 شنبه آینده با مسئولان بانک مرکزی و دادستان کل کشور در خصوص پرونده بابک زنجانی جلسه خواهد داشت.

 

عضو کمیسیون اصل 90 در خصوص جزئیات این جلسه گفت: به دلیل تناقض‌ گویی‌ در اظهارات مسئولان در جلسه اخیر با کمیسیون اصل 90، این جلسه برگزار می‌شود تا تاکید شود اطلاع‌رسانی به مردم شفاف و دقیق صورت گیرد و مردم گمان نکنند که کسانی پشت این پرونده هستند.

 

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین تأکید خواهد شد پرونده بابک زنجانی بیشتر از این وقت و انرژی مسئولان را نگیرد و در رسیدگی به پرونده تسریع شود.

 

* برنگرداندن 2 میلیارد و 60 میلیون یورو اتهام اصلی بابک زنجانی

 

افضلی‌فرد در پاسخ به این سئوال که تخلفات و اتهامات بابک زنجانی که منجر به بازداشت ایشان در روز گذشته شد، چیست، گفت: آنچه در کمیسیون اصل 90 در مورد ایشان مطرح است برنگرداندن 2 میلیارد و 60 میلیون یورو به دولت از محل فروش نفت و پتروشیمی‌ها است.

 

وی ادامه داد: این پول برای وزارت نفت و مربوط به ملت است و شخص حقیقی نباید آن را در حساب خود داشته باشد و از آن برای سرمایه‌گذاری و رانت استفاده کند.

 

وی گفت: وظیفه کمیسیون اصل 90 احراز تخلف است و در جلسه روز شنبه با مسئولان بانک مرکزی و دادستانی گزارش تخلف تکمیل و به قوه قضائیه برای رسیدگی ارجاع می‌شود. امیدواریم مسئولان قوه قضائیه نیز برای جلوگیری از اتلاف بیش از اندازه وقت و انرژی مسئولان هرچه سریعتر این پرونده را رسیدگی کنند.

 

* منکردور زدن تحریم با کمک بابک زنجانی نیستیم اما سوء استفاده را توجیه نمی‌کند

 

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شد بابک زنجانی در دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول نفت تاثیر گذار بوده است،گفت: اینکه ایشان تا چه اندازه توانسته است تحریم‌ها را دور بزند کاری ندارم اما تا این حدی که می‌گویند قبول ندارم و نمی‌گویم در این خصوص نقشی نداشته است اما اگر تحریم‌ها را دور زده بود اثرات آن در کشور محسوس بود.

 

وی ادامه داد: دلیل نمی‌شود فردی مدت متمادی بیت‌المال کشور را در اختیار داشته باشد و براساس مستنداتی که اعلام می‌کند از آن برای سرمایه‌گذاری و یا ایجاد رانت استفاده کند.

 

افضلی‌فرد افزود: اگر بابک زنجانی در خصوص دور زدن تحریم‌ها هم کاری انجام داده است، حتماً در پرونده ایشان تاثیرگذار خواهد بود اما خدمات ایشان دلیل بر این نمی‌شود از اموال عمومی استفاده کند و یا حساب‌های خود را با دولت تسویه نکند.

 

از عضو کمیسیون اصل 90 سئوال شد که آیا دستگیری رضا ضراب با پرونده زنجانی ارتباطی داشته است، گفت: در این مورد اطلاعی ندارم.

 

*رئیس کمیسیون اصل نود: پرونده زنجانی در مجلی باز است

 

 محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: پرونده بدهی نفتی بابک زنجانی همچنان در مجلس باز است و کمیسیون مسائل مرتبط با این پرونده را پیگیری می‌کند.

 

وی افزود: پرونده بابک زنجانی در کمیسیون اصل90 مربوط به بدهی نفتی وی است و ما درباره مباحث دیگر نه ورود کرده و نه اطلاعاتی داریم.

 

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس در همین زمینه گفت: در مورد بدهی نفتی بابک زنجانی اعتقاد دارم که می‌شد وی را زودتر نیز بازداشت کرد اما به دلیل شرایط خاصی که درباره نحوه انتقال پول حاکم است، شرایط ایجاب می‌کرد که این بحث مدیریت شود تا به نتیجه برسد.

 

پورمختار در مورد بدهی بابک زنجانی نیز اظهار داشت: ما استعلامی از بانک مرکزی دراین باره کرده‌ایم که هنوز پاسخ آن نیامده است، پس از اعلام بانک مرکزی در این مورد اظهارنظر می‌کنیم.

 

وی در مورد استرداد چک 17هزار میلیاردی سازمان تأمین اجتماعی هم خاطرنشان کرد که بعید می‌دانم بابک زنجانی این چک را بازگردانده باشد.

فارس



تاريخ : سه شنبه 10 دی 1392 | 15:59 | نویسنده : stAr |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.