1- هرگز سیگار نکشید و اگر می کشید ، نیمه آخر آن را هیچ وجه نکشید.

2- در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

3- هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن رابه برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

4- چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید.

5- هنگام روشن کردن کولر اتومبیل خود ابتدا به مدت حداقل 5 دقیقه پنجره ها را باز بگذارید و در پمپ بنزین ها کولر را خاموش نمایید.

6- غذای خود را بیشتر از یکبار در مایکروفر گرم نکنید و بعد از آن درصورت عدم استفاده دور بریزید.

7- با حیوانات خانگی تعامل مثبت داشته باشید. آنها ممکن است از خیلی از انسانها سالمتر و تمیزتر باشند. عوامل مشترک زیاد آنها با انسانها میتواند به شکل واکسن در بدن عمل کند.

8- هنگام غذا بین هرلقمه حداقل 1 دقیقه فاصله بگذارید و دو ساعت قبل
و بعد از غذا و هنگام آن نوشیدنی ننوشید.

9-هنگام حرکت اتومبیل، پنجره ها را تماما باز نکنید تا هوا بصورت
باد وارد مجاری تنفسی نگردد.

10- لوازم آرایشی را بیشتر از 5 ساعت برروی پوست خود باقی نگذارید.سلولهای پوستی نیاز به تعرق و تنفس دارند. درمنزل نیز تا حد امکان ازلباسهای گشاد ، راحت و باز استفاده نمایید.

11- موهای خود را بیش از یکبار در شبانه روز شانه نکنید.مراقب ورود شوره سر (حتی بصورت نامرئی) به چشمها و مجرای تنفسی خود باشید.

12- هنگام دویدن و راه رفتن سر خود را بالا نگهدارید.هنگام نشستن وخوابیدن برعکس سر خود را پایین نگهدارید.

13- توجه بیش از حد به وزن، سودمند نیست. بدن انسان قادر است بصورت خودکار میزان ورودی، جذب و میزان دفع را تنظیم نماید.

14- اگر نیاز مالی ندارید، لازم نیست روزی 8 ساعت کار کنید. بهترین تعداد ساعات کاری بین 5 الی 6 ساعت میباشد.

15- افراط در هر چیز بلای سلامت است.

16- هرگز پشت مانیتورهای قدیمی که روشن هستند قرار نگیرید. ضرر آنها از خیلی از دستگاه های عکسبرداری بیشتر است.

17- ورزش و تحرک در ابتدای صبح نه تنها سودمند نیست بلکه خطرناک نیز هست. سعی کنید آن را در حداقل 3 ساعت بعد از بیداری و یا عصر انجام دهید.

18- توجه بیش از حد به امور سیاسی، ورزشی و اقتصادی برای سلامت روان مضربوده و در دراز مدت به علت عدم امکان تسلط بر کنترل آنها، باعث اختلالات روانی می گردد.

19- معجزه جواهر آلات برای خانمها را فراموش نکنید. حتی اگر صرفا به دیدن آنها باشد.

20- هیچگاه به پهلو نخوابید. سعی کنید در جهت عمود بر محور مغناطیسی زمین بخوابید.



تاريخ : جمعه 9 اسفند 1392 | 19:19 | نویسنده : stAr |

میزان بالای قند خون و شیرین کننده های مصنوعی، دفع هر چه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

۱۰ دقیقه بعد: ۱۰ قاشق چای خوری شکر وارد بدنتان می شود، می دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می گیرد و شیرینی اش را خنثی می کند.

۲۰ دقیقه بعد: قند خونتان بالا میرود و منجر به ترشح ناگهانی و یکجای انسولین می شود، کبدتان شروع می کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون بیشتر از این بالا نرود.

۴۰ دقیقه بعد: حالا دیگه جذب کافئین کامل شده، مردمک های چشم گشاد می شود، فشار خونتان بالا می رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده های آدنوزین مغز حالا بلوک می شوند تا از احساس خواب آلودگی جلوگیری کنند.

۴۵ دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا می کند و مراکز خاصی در مغز حالت سرخوشی ایجاد می کنند، تحریک می شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.

۶۰ دقیقه بعد: اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند. میزان بالای قند خون و شیرین کننده های مصنوعی، دفع هر چه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعد: کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرار آور) وارد عمل می شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شوند و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت ها نیز از دست می‌رود.

مدتی بعدتر: کم کم آن غوغایی که در بدنتان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک پذیر می شوید یا خیلی کرخت و بی حال.

حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید دفع کرده اید، آبی که می شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین میرود و شما هوس یک نوشابه دیگر می کنید.



تاريخ : جمعه 9 اسفند 1392 | 19:14 | نویسنده : stAr |

 تحقیقات جدید نشان می دهد مادرانی که در دوران بارداری استامینوفن استفاده می کنند کودکان آنها احتمال بیشتری برای مشکلات رفتاری دارند.

زایان لیو از دانشگاه کالیفرنیا گفت: استامینوفن ( پاراستامول ) اغلب برای درمان درد و تب در دوران بارداری استفاده می شود.

محققان می گویند: این دارو با هورمون اختلال در ارتباط است, به طوری که می تواند بر روی رشد جنین مغز تاثیر بگذارد.

علاوه بر این، محققان دریافتند که این خطر در مادرانی که بیش از یک ماه در دوران بارداری استامینوفن استفاده میکنند بیشتر افزایش می یابد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) ، درصد کودکان مبتلا به ADHD  افزایش یافته است. در سال 2003، 7.8 درصد کودکان به این اختلال ، و این رقم به 11 درصد در سال 2011 افزایش یافته است.

این پژوهشگران می گویند یافته های آنها نشان می دهد که دلیل این اختلالات, قرار گرفتن جنین در معرض استامینوفن در دوران بارداری است .

اخبار پزشکی امروز اخیرا در یک بررسی گزارش کرده است که قرار گرفتن کودک در معرض مواد شیمیایی صنعتی  باعث ” اپیدمی خاموش” – نوعی اختلال در رشد مغزی- میشود.



تاريخ : پنج شنبه 8 اسفند 1392 | 15:33 | نویسنده : stAr |
دلایل اتفاقات عجیب و غریب در بدن ما(قسمت اول)

۱. چرا موقع خندیدن گریه می کنیم؟
کارشناسان هنوز علت آن را نمی دانند اما یک نکته به نظر می رسد و آن اینکه خندیدن و گریه کردن شبیه واکنش های روانشناسی است.
روبرت پرووین روانشناس دانشگاه مری لند می گوید: هر دو آنها زمانی اتفاق می افتد که احساسات تا حد زیادی تحریک می شود. لی دووفنر استاد دانشگاه میامی و چشم پزشک انستیتو باسکون می گوید: معمولا گریه با ناراحتی همراه است اما گریه کردن یک واکنش پیچیده ترِ انسان است. اشک با احساسات مختلفی تحریک می شود ازجمله: درد، ناراحتی، و در بعضی موارد خوشحالی بیش از حد.
وقتی چنین اتفاقی افتاد، بسیار خوب است زیرا هر دو خندیدن و گریه کردن با بی اثر کردن هورمون کورتیزول و آدرنالین، استرس را از بین می برد. بنابراین اگر موقع خندیدن گریه کردید، شانس به شما رو کرده است.
۲.چرا پیاز اشک چشم ها را در می آورد؟
وقتی که شما پیاز را پوست کنده و قاچ می کنید، سلول های پیاز را پاره می کنید، و آنزیم هایی که گازی به نام پروپانتیل سولفکسید تولید می کنند آزاد می شوند. وقتی که گاز به چشمان شما می رسد، اشک چشمهایتان جاری می شود و اسید سولفوریک بسیار رقیقی تولید می شود و چشم را می سوزاند. در این موقع مغز به چشم پیغام میدهد که اشک بیشتری جاری شود و چشم ها قرمز و متورم شود. هرچه بیشتر پیاز خرد کنید، گاز بیشتری تولید شده و بیشتر اشک می ریزید. واکنش شیمیایی پیاز مکانیسم دفاعی است که در برابر آسیب دیدن خود مقاومت می کند.
قبل از اینکه پیاز را خرد کنید آن را داخل فریزر بگذارید تا از سوزش و اشک چشمانتان جلوگیری کند. دمای سرد، روند آزاد شدن آنزیم ها را کند می کند. بنابراین در سوزش و اشک چشمهایتان تاخیر ایجاد می کند.
۳. چرا مفصلهایتان صدا می دهد؟
بیشتر مفصل های بدن انسانها، مفاصل دوتایی متحرک مثل بند انگشتها و شانه ها هستند که دو استخوان را با پوششی به نام کپسول مفصلی به هم وصل کرده اند. داخل پوشش مفصل ها مایع لغزنده و زلالی است که مقداری نیز گازهای نامحلول در آن وجود دارد. وقتی که شما مفصل هایتان را می کِشید، درواقع به آنها و مایع بین شان فشار وارد می کنید و با وارد شدن فشار گاز نیتروژن محلول رها می شود. آزاد شدن هوا بین پوشش مفصل ها همان صدایی است که شما می شنوید. وقتی که گاز آزاد می شود، مفصل ها انعطاف پذیرتر می شوند مثلا در یوگا شما قادر هستید مفصل هایتان را خوب بکشید.
اما ممکن است متوجه شوید که مفصل هایتان بعد از یک بار صدا کردن فورا صدا نمی دهند. به این دلیل است که گازی که آزاد می شود باید دوباره در مایع حل شود، و این فرآیند حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه طول می کشد. اگر شما از روی عادت مفصلهایتان را به صدا در می آورید تا تنش تان را از بین ببرید، به جای این ۳۰ ثانیه روی نفس کشیدن تان تمرکز کنید. صدا کردن مفصل ها به آتروز منجر نمی شود اما می تواند منجر به گرفتگی مفصل ها و کم کردن توان و قدرت آنها شود.
۴. چرا موهایتان سیخ می شود؟
سیخ شدن موها زمانی اتفاق می افتد که شما یا سردتان است یا ترسیده اید. در پایه ی هر مو یک ماهیچه کوچک وجود دارد که منقبض می شود، و برجستگی کوچکی روی پوست ایجاد می کند و پوست شبیه پوست مرغ پرکنده می شود. این واکنش منجر می شود که گرما در لابه لای موها محبوس شود و دما حفظ شود. این حالت زمانی که شما آماده واکنشهای سریع هستید نیز روی می دهد. سیخ شدن موها یک مشکل پزشکی نیست. اگر از نمایان شدن اثرات آن ناراحت هستید، لباس گرم بپوشید، در محیط های آرام قرار بگیرید و از هر گونه ترس و وحشتی جلوگیری کنید.
۵. چرا پلک چشمتان می زند؟
این وضعیت ناراحت کننده خیلی شایع است.. این اتفاق بیشتر مواقع برای پلک پایینی چشم ها می افتد. کارشناسان معتقدند که خستگی، استرس، مصرف کافئین زیاد منجر به این شرایط می شود. بنابراین خستگی چشم، تغذیه نامناسب، مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی، و آلرژی ها هم به این موضوع دامن می زند. خوشبختانه این مورد هیچ تاثیر مضری ندارد و خود به خود از بین می رود. برای اینکه به این موقعیت ناراحت کننده خاتمه دهید، مصرف الکل را قطع کنید و خوب استراحت کنید.
۶. چرا همیشه دمای بدنتان سرد است؟
دمای بدن با فعالیت هیپوتالاموس در مغز تنظیم می شود. هیپوتالاموس به بدن پیغام می رساند تا گرما را بیرون کند و سرما جایگزین شود. آهن در این فرآیند نقش بسزایی دارد بنابراین افرادی که کم خونی دارند بیشتر احساس سرما می کنند. گردش ضعیف خون، که بر اثر فشار خون بالا یا مصرف دارو اتفاق می افتد در میان بیماران می تواند منجر به احساس سرما شود.
تیروئید کم کار هم متابولیسم افراد را تا حدی پایین می آورد که بدن گرمای لازم را تولید نمی کند. مطالعه اخیر نشان داده که حتی ممکن است زمینه های ژنتیکی در احساس سرمای افراد موثر باشد. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که مدام نیاز دارید ژاکت یا لباس های پشمی حتی در تابستان بپوشید، غذاهای آهن دار مانند گوشت قرمز کم چرب، لوبیا، سبزیجات برگ دار سبز بخورید تا با کم خونی شما مقابله کند. همچنین از مصرف نیکوتین که رگهای خون را منقبض می کند و گردش خون را ضعیف می کند خودداری کنید.



تاريخ : چهار شنبه 7 اسفند 1392 | 22:2 | نویسنده : stAr |

محسن ناصری در دومین سمینار تخصصی طب سنتی با موضوع اصلاح سبک زندگی اظهار داشت: امسال سال هزاره تحریر کتاب ارزشمند قانون است که در سه مرکز بزرگ دنیا یعنی توکیو، بلاروس و دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

وی افزود: استاد شیخ‌الرئیس در کتاب قانون می‌گوید مهمترین اصول برای حفظ سلامت فعالیت بدنی، تغذیه و خواب مناسب است. داشتن سلامت زحمت دارد و مدیریت می‌خواهد برخی پدران و مادران برای اینکه فرزندشان در دانشگاهی در جنوب فرانسه پذیرفته شوند پول زیادی هزینه می‌کنند اما برای خواب و خوراک او برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز قارچ بر سر سفره‌های ما آمده است ارزش قارچ خوب است اما به مقدار مناسب.آشپزی مقام مهمی دارد زیرا دومین مسئولیت سلامت بعد از ورزش بر عهده غذا و آشپزی است.

وی با اشاره به تألیف کتابهای تغذیه توسط ایرانیانی مانند رازی و ابن ماسویه گفت: رازی می‌گوید ابن ماسویه کتابی درباره غذا دارد که غلط‌های زیادی در آن وجود دارد.

مدیر گروه طب سنتی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد ادامه داد: ورزش از دیدگاه شیخ‌الرئیس حرکتی ارادی است و چاقی به دلیل اختلال در اراده است توصیه بنده این است که ورزش را به صورت جمعی انجام دهیم و باید به گونه‌ای باشد که قفسه سینه کاملاً وسیع شود. یکی از کارهای خوب این است که مادران دست بچه‌ها را بگیرند و در طبیعت بروند و زیر باران و برف و نسیم خنک امروز بچه‌ها را رها کنند.

وی افزود: یکی از ورزشهای خوب برای بچه‌ها به ویژه پسران بالا رفتن از درختان است درست است گاهی هم ممکن است از درخت پایین بیفتند که خیلی خوب است البته باید درخت کوتاه باشد متأسفانه آماری وجود دارد که می‌گوید خانم‌ها ۴۰ درصد و آقایان ۲۸ درصد دچار افسردگی هستند.

ناصری گفت: بیکاری جامعه مال مادرها است زیرا می‌روند در بازار و اجناس خارجی می‌خرند.

وی افزود: برای کهنسالان هم ورزش وجود دارد آنها می‌توانند نفس خود را پر کنند ۵ شماره نگه دارند و به آرامی آن را خارج سازند.

ناصری اظهار داشت: یکی از درمان‌های زانودرد این است که دستها را مشت کرده و بکشیم همچنین برای نشان دادن اضطراب فرد می‌تواند دستش را جلوی بینی‌اش گرفته و تعداد نفس‌هایش را در طول یک دقیقه محاسبه کنند تعداد تنفس در این زمان باید بین ۸ تا ۱۲ باشد و اگر بیش از این باشد نشان دهنده اضطراب است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید گفت: خدا در قرآن می‌فرماید لازم است انسان به غذای خود توجه کند ما آب را فرو ریختیم و زمین را شکافتیم و غذای اصلی شما را در حبوبات قرار دادیم. در رأس حبوبات گندم است اگر نان نبود توان توسعه معنوی نداشتیم بعد از گندم، جو برای مزاج‌های گرم است و اگر مزاج‌های سرد جو بخورند نفخ می‌کنند.

مدیر گروه طب سنتی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد تصریح کرد: ایران دومین تولید کننده انگور جهان است وقتی حضرت نوح از جهالت قوم خود دچار اندوه و غم می‌شود خداوند به او وحی می‌کند که انگور بخورد. گندم ما را پایین آورد و انگور ما را بالا می‌برد البته منظور شیره انگور حلال است، شراب، حرام الهی است اما شیره انگور حلال است. خانم‌هایی که ضعف دارند شیره انگور بخورند.

وی افزود: سبزیجات مورد دیگری است که در قرآن به آن اشاره شده است سپس قرآن به زیتون اشاره می‌کند انسان به صورت عمده باید از فرآورده‌های گیاهی استفاده کند گر چه گوشت هم مهم است.بقراط درباره حبوبات می‌گوید مردم غذای وحوش می‌خورند و بیمار می‌شوند ما به آنها غذای طیور می‌دهیم و درمانشان می‌کنیم.

این متخصص طب سنتی گفت: ۱۵ درصد جامعه ریفلاکس دارند. خوردن میوه‌ خوب است اما با دوز مناسب. طبیعت آگاه است برای همین تنوع میوه‌ها در زمستان کم می‌شود در مورد مصرف لبنیات هم قانون وجود دارد.

وی ادامه داد: بهترین گوشت‌ها گوشت جوجه‌ای است که رشد کامل کرده ولی هنوز بالغ نشده و نزدیک بلوغ است. طب را که مقدس کنیم ایمان صدمه می‌بیند پزشکی را که راه الهی می‌رود حکیم می‌نامند.

ناصری گفت: خداوند متعال در شب، چراغ‌های طبیعت را خاموش می‌کند تا انسانها بخوابند ساعت ۱۰ شب باید بخوابیم یکی از علت‌های مهم بیماری مفصلی در خانم‌ها خوابیدن در روز است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ویژگی شیره انگور خوب گفت: شیره انگور روان شیره خوبی است برخی افتخار می‌کنند که هر روز دم‌نوش می‌خورند دمنوش دارو است و غذا نیست بحث ما تدبیر غذا است خوردن یک بار اشکالی ندارد ولی هر روز نباید دمنوش خورد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی به فشار خون بالا مبتلا است و دارو مصرف می‌کند نباید دارو را به طور ناگهانی قطع کند زیرا موجب پارگی عروق می‌شود هدف ما در طب سنتی درمان نیست بلکه بحث مدیریت است.



تاريخ : چهار شنبه 7 اسفند 1392 | 21:57 | نویسنده : stAr |


7

توصیه ساده كه جان‌تان را نجات مي‌دهد

اگر احساس مي‌کنید که به میزان زیادی مضطرب، نگران و مشوش هستید حتما با پزشک خود یا یک روانشناس مشاوره صحبت کنید تا راه‌های کاهش اضطراب و استرس را به شما آموزش دهد. همچنین مي‌توانید با عمل کردن به 7 توصیه ساده‌ای که انجمن بیماری‌های قلبی آمریکا برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی انجام داده است سلامت خود را حفظ کنید.

فعالیت فیزیکی خود را بیشتر کنید: سعی کنید 5 روز در هفته و هر دفعه حداقل به مدت 30 دقیقه ورزش‌های هوازی مثل پیاده‌روی انجام داده و 2 روز در هفته هم به ورزش‌های قدرتی برای تقویت عضلات‌تان بپردازید. برای اینکه بتوانید به مدت طولانی به این برنامه ادامه دهید حتما ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید و دوستان و فامیل‌تان را هم تشویق کنید تا با شما در انجام این ورزش همراه شوند.

غذاهای سالم بخورید: سبزیجات و میوه‌های تازه بیشتر مصرف کرده و سعی کنید در رژیم خود از لبنیات کم‌چرب و غذاهای فیبردار و تهیه شده از آرد غلات کامل و گوشت‌ها و محصولات پروتئینی بی‌چربی استفاده کنید.یادتان باشد یک فهرست از غذاهایی که هر روز مصرف مي‌کنید تهیه کنید تا بدانید رژیم غذایی شما چه تغییراتی کرده است.

وزن‌تان را پایین بیاورید: با ورزش و یک رژیم متعادل وزن خود را پایین بیاورید. از گرفتن رژیم‌های سخت بپرهیزید چراکه برای یک مدت طولانی نمي‌توانید به آن ادامه دهید.

حواس‌تان به کلسترول باشد: بهتر است بعد از 20 سالگی حداقل هر 5 سال یک بار آزمایش خون داده و کلسترول خود را چک کنید. اگر کلسترول‌تان بالا است از خوردن چربی‌های اشباع و ترانس و غذاهایی که برای سلامت قلب شما مضر است پرهیز کنید. همچنین مي‌توانید با تجویز پزشک خود از داروهای پایین آورنده کلسترول نیز استفاده کنید.

سیگار نکشید: مي‌توانید برای ترک سیگار از پزشک خود یا مراکزی که در این زمینه فعالیت مي‌کنند کمک بگیرید.

مواظب فشار خون‌تان باشید: اگر فشار خون بالا دارید سعی کنید وزن خود را حتی چند کیلو هم شده پایین بیاورید. همچنین توصیه مي‌شود تحرک بیشتری داشته باشید و از استرس خود کم کنید. مصرف الکل و تنباکو را نیز به حداقل برسانید. بعضی افراد مي‌توانند با تجویز پزشک متخصص از دارو استفاده کنند.

قند خون خود را پایین بیاورید: اگر اضافه وزن دارید حتما هر 3 سال یک بار قند خون خود را آزمایش کنید. البته این کار برای سنین 45 سال به بالا بسیار ضروری است. اگر در آزمایش  قند خون شما بالا باشد همان دستوراتی که برای فشارخون بالا داده شد را انجام دهید.

اين خطر جدي است

 سکته مغزي یکی از عوامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در سرتاسر جهان شناخته شده است.بر اساس آخرین آمار انجمن بیماری‌های قلبي و عروقي ايالات‌متحده، هر ساله حدود هشتصدهزارنفر در آمریکا دچار سکته مغزی مي‌شوند و اين يعني درهر 4 دقیقه یک آمریکایی بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست مي‌دهد. براساس مطالعات انجام شده البته سیاهپوستان آمریکایی بیشتر از سفید پوستان در معرض خطر سکته هستند.  در آخرین مطالعات محققان اطلاعات به‌دست آمده از تحقیقی که توسط موسسه تغذیه و سلامت ملی ايالات متحده انجام شده بود را مورد بررسی قرار دادند. این اطلاعات شامل مصاحبه‌ها، آزمایش خون و گزارش معاینات این افراد بود. برای اندازه‌گیری سطح اضطراب از یک تست روانشناسی معتبر استفاده کردند تا بتوانند سلامت کلی روانی آنها را ارزیابی کنند. علائم اضطراب شامل احساس نگرانی، فشار و استرس روحی غیر طبیعی است. بررسی‌های بعدی روی این گروه که در ادامه این مطالعه طی 16 سال انجام شده است نشان مي‌دهد افرادی از این گروه که دارای علائم اضطراب بودند  بیشتر دچار سکته مغزی شده‌اند. محققان در نهايت به این نتیجه رسیدند که با بالا رفتن اضطراب به میزان قابل توجهي خطر سکته مغزی  حدود 17درصد افزایش مي‌یابد. همچنین مشخص شد که تعداد زیادی از افراد مضطرب سیگاری بوده و فعالیت فیزیکی کمي‌دارند که البته این مسئله ربطی به ارتباط سکته مغزی با اضطراب ندارد.

اضطراب باعث سکته قلبی هم مي‌شود

بر اساس مطالعات محققان هلندی اضطراب برای سلامت قلب هم مضر است. آنها با بررسی 21 تحقیق انجام شده در این زمینه به این نتیجه رسیدند که اضطراب مي‌تواند باعث بروز يا تشديد بیماری عروق کرونری قلب و همچنین مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی شود. براساس آمار افراد مضطرب در مقایسه با افرادی که اضطراب کمتری دارند 26درصد بیشتر دچار بیماری کرونری قلب مي‌شوند و 48درصد بیشتر در اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست مي‌دهند.

بيماران قلبي نبايد اضطراب داشته باشند

بر اساس نتایج مطالعاتی که توسط دکتر لانا واتکینز از استادان علوم رفتاری و روان پزشکی در مرکز پزشکی دوک انجام شده است، اضطراب در افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند باعث افزایش خطر مرگ مي‌شود.

3 سال مطالعه و بررسی وضعیت این بیماران قلبی نشان داده است که وجود علائم اضطراب باعث 2برابر شدن خطر مرگ شده و چنانچه اضطراب با افسردگی همراه باشد این احتمال 3 برابر مي‌شود. افراد مضطرب بيشتر احتمال دارد مشكلات قلبي داشته باشند و بيماران قلبي-عروقي هم اگر اضطراب داشته باشند در خطر بيشتري هستند.

حتي كمي‌اضطراب هم خطرناك است

نتایج جدیدترین تحقیقاتي که ارتباط اضطراب با سکته را مورد بررسی قرار داده‌اند نشان مي‌دهد که احتمال بروز سکته مغزی در افراد مضطرب حدود 33درصد بیشتر از افرادی است که اضطراب ندارند و آرام‌تر هستند. مطالعات قبلی ارتباط افسردگی با بروز سکته را مورد بررسی قرار داده‌اند اما مطالعات جدیدی که نتایج آن در مجله انجمن بیماری‌های قلبی ايالات‌متحده به چاپ رسیده است مشخص مي‌کند که اضطراب یک فاکتور کاملا مستقل بوده و باید جدا از افسردگی مورد مطالعه قرار گیرد. دکتر مایا کمبایس یکی از محققان ارشد این مجله مي‌گويد حتي کمي‌اضطراب هم خطر بروز سکته مغزی را به میزان قابل توجهی افزایش مي‌دهد. پس شناخت علائم اضطراب و راه‌های درمان آن برای سلامت افراد بسیار مهم است و توصیه مي‌شود اگر اضطراب در فردی بیشتر شده یا برای مدت طولانی برطرف نشده حتما فرد مورد بررسی و درمان قرار گیرد. این کار هم باعث بالا رفتن کیفیت زندگی فرد و هم کاهش خطر سکته‌های قلبی و مغزی مي‌شود. / مجله سیب سبز


تاريخ : چهار شنبه 7 اسفند 1392 | 21:51 | نویسنده : stAr |

مصرف گوشت توسط انسان به طور طور کلی با انتخاب و گزینش نوع معینی از گوشت همراه بوده است و نخوردن نوع معینی از گوشت متکی بر برخی اعتقا دات و یا عادت های مخصوصی بوده که باعث شده گوشت حیوان معینی خوشا یند و گوشت نوع دیگر نا خو شایند جلوه کند .از دیر باز مردم شهر نشین خوردن گوشت شتر را کنار گذاشته اند زیرا که به غلط معتقد بوده اند که گوشت شتر سفت و دیر پز بوده و ارزش غذایی چندانی ندارد .اما در حقیقت باید گفت که گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو از میزان پروتیین کمتری بر خوردار است و از لحاظ شکل ظاهری شبیه گوشت گوسفند است .

 

این گوشت ها از سدیم بیشتری بر خوردار است اما میزان پتاسیم ان کمتر است و در مقایسه با گوشت گاو و گوسفند از لحاظ درجه pH بسیار بسیار متفاوت بوده و در نتیجه برای عملیات فراوری گوشت بسار مناسب است .گوشت شتر منبع بسیار برای بسیا ری از مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن می باشد .

 

این گوشت حاوی پروتیین های با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتا مین های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین ها ی گروه Bو برخی از عناصر معدنی مهم نظیر اهن و فسفر و کلسیم است . هم چنین گوشت شتر دارای قدرت مخصوصی در نگهداری هر چه بیشتر اب است که این خاصیت اهمیت زیادی در تعیین برخی از خواص طبیعی گوشت دارد .گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو میزان کمتری چربی ،پروتیین و خاکستر دارد.

 

اما پروتیین های گوشت شتر فاقد اسیدهای امینه ضروری نظیر ترپتوفان ،والین ،لیوسین و ایزو لیوسین و هم چنین اسید امینه نیمه ضروری هیستید ین می باشد .همانطور که اشاره شد گوشت شتر در مقایسه با گوشت سایر دام ها ی اهلی دارای سدیم بیشترو پتاسیم کمتری است که این امر با متابولیسم اب در بدن دام ارتباط مستقیمی دارد و باید افزود که نسبت کلسیم فقط در عضلات ران زیاد است .اما نسبت ان و رودی در گوشت شتر کمتر از میزان ان در گوشت دام های اهلی دیگراست .

 

گوشت شترهای جوان که سن ان ها ما بین یک تا سه سال است نرم تر و خوش طعم تر از گوشت شتر های بزرگسال است و از جهت مزه و طعم و نرمی شبیه گوشت گاو دارند .

 

ضمنا هر چه سن حیوان بیشتر وبیشتر شود ،از میزان نرمی گوشت کاسته می شود.

 

خصوصیات حسی و فیزیکی گوشت شتر

 

گوشت شتر ها ی جوان که سن ان ها ما بین یک تا سه سا ل است نرم تر و خوش طعم تر از گوشت شتر های بزرگسال است که معمولا گوشتی سفت و دیر هضم دارند و هر چه سن حیوان بیشتر و بیشتر شود ،از میزان نرمی گوشت کاسته می شود .چرا که هر چه عمر شتر بالا رود پیوند های موجود بین الیاف بافت همبند افزایش می یابد و کمتر تحت تا ثیر حرارت و انزیم ها قرار می گیرند .قابل ذکر است که گوشت شتر های مسن و پیر برای سرخ کردن مناسب نیستند .

 

چرا که به علت داشتن میزان زیادی از بافت کلاژن دیر پز می باشند ،اما می توان این گوشت را فراوری کرده و از ان کالباس تهیه کرد.گوشت شتر های کم سن وسا ل از جهت مزه و طعم و نرمی شبیه گوشت گاو دارند.

 

چربی شتر :

 

چربی شتر همانند چربی سایر دام های اهلی بر اساس تکنیک های متداول فراوری ،فراوری شده و مورد استفاده قرار می کیرد . رنگ چربی شتر سفید است که گاهی رنگ سفید ان به سرخی می زند .وزن چربی کوهان شتر تقریبا 82درصد از وزن کل چربی بدن شتر را تشکیل می دهد.میزان چربی موجود درکوهان شتر دوکوهانه در حدود 100کیلوگرم براورد می شود.در برخی از مناطق کوهان شتر به عنوان غذایی خوش طعم مورد استفاده قرار می گیرد وبه صورت خام ویا آب پز مصرف می گردد ودر حالت کمبود غذا به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

پایان دردهای پا و کمر با گوشت شتر       

دکتر مظاهری در گفت ‌و گو با ایسنا می گوید: ویتامین‌های گروه B این گوشت در تقویت اعصاب تاثیر زیادی دارد و روی آن در تقویت قوای جنسی و جلوگیری از اختلالات در رشد جنین کارآمد است. کالری بسیار بالای گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد می‌ کند و توصیه می ‌شود که بانوان باردار و شیرده، دانش‌ آموزان، ورزشکاران و افراد کهنسال از خوردن آن غافل نشوند.

وی تاکید کرد: ویژگی اصلی و متمایزکننده گوشت شتر در مقایسه با دیگر گوشت ‌ها، فقدان مواد هورمونی و آنتی ‌بیوتیک در آن است چرا که این حیوان در طبیعت آزاد و به دور از پرورش دامی رشد می‌ کند. همچنین وجود مواد طعم‌ دهنده و معطر در گوشت این حیوان موجب تحریک و ترشح غدد بزاقی و شیره معده شده و در نتیجه قدرت جذب را افزایش می ‌دهد. معمولا از قلم و کوهان شتر در درمان درد پا و کمر و دردهای روماتیسمی استفاده می‌ شود.

گوشت شتر از جهت ترکیب شیمیایی با گوشت سایر دام‌ های اهلی تفاوت دارد. گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو از میزان پروتئین کمتری برخوردار است 

و از لحاظ شکل ظاهری شبیه گوشت گوسفند است

وی خاطر نشان کرد: از گوشت شتر به همراه کوهان آن که چربی خالص بوده و تقریبا 82 درصد از وزن کل چربی بدن شتر را تشکیل می‌دهد در تهیه انواع خورش، آبگوشت و خوراک استفاده می‌ شود. دل، جگر ، قلوه، مغز، زبان و دیگر احشای این حیوان نیز از نظر ارزش تغذیه‌ ای تقریبا مانند دیگر دام‌ های اهلی است.

وی اضافه کرد: کوهان شتر چربی خالص است. زیاده‌ روی در مصرف آن برای تمام افراد خصوصا افراد با چربی خون بالا بسیار مضر است. گوشت شتر در اکثر نقاط به صورت فله‌ ای عرضه می‌ شود. بنابراین هنگام تهیه آن دقت کنید که ظاهر گوشت لزج، چسبنده و مترشح نباشد و عضلات سفت و قوام طبیعی داشته باشند.



تاريخ : چهار شنبه 7 اسفند 1392 | 21:50 | نویسنده : stAr |
درحال حاضر بر اساس آمارها به‌نظر می‌رسد که سرطان سینه کشنده‌ترین سرطان در میان خانم‌ها به شمار می‌آید. همه ما شنیده‌ایم که سرطان از یک توده شروع می‌شود؛ این در حالی است که بسیاری از خانم‌ها در معاینات خانگی یا ماموگرافی‌های خود با توده‌هایی روبه‌رو می‌شوند که اکثرشان خوش خیم هستند اما با این حال به شدت نگران می‌شوند؛ اینکه آیا این توده‌ها در آینده تبدیل به سرطان خواهند شد یا خیر؟ پس اگر می‌خواهید با انواع توده‌های سینه از جمله کیست‌ها، فیبروم‌ها، توده‌های عفونی، نکروز چربی و ... آشنا شوید حتما این مقاله را بخوانید.

انواع توده‌ها کدامند؟

توده‌هایی که در پستان یافت می‌شوند، انواع مختلف دارند اما شایع‌ترین آنها که بسیاری از خانم‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند عبارتند از: فیبروآدنوم‌ها، کیست‌ها، توده‌های ناشی از التهاب و عفونت، بیماری فیبروکیستیک ‌سینه، نکروز چربی و برخی توده‌های اختصاصی دیگر که به طور مختصر با علائم و درمان این توده‌ها آشنا می‌شویم.

از این درد نترسید

تغییرات فیبروکیستیک پستان از حالت‌های شایع در بین خانم‌هاست که تا 99 درصد با درمان‌های غیر جراحی برطرف می‌شود. فیبروکیستیک سینه در حقیقت یک بیماری محسوب نمی‌شود بلکه بروز تغییراتی در سینه خانم‌هاست که با درد و تورم سینه‌ها قبل از عادت ماهانه و بهبود نسبی آن بعد از اتمام عادت ماهانه همراه است. تقریبا 80 در صد ازخانم‌ها در دوره‌ای از زندگی خود این حالت را تجربه می‌کنند اما شدت آن در افراد مختلف یکسان نیست. در مواردی که درد خفیف است تجویز ویتامین‌ها و پرهیز از مواد محرکی چون قهوه، چای غلیظ، نسکافه و کاکائو در تسکین درد موثر است اما اگر درد شدید و آزار دهنده باشد داروهای دیگری تجویز خواهند شد.


این کیست‌ها  اغلب خوش‌خیم هستند

کدام کیست‌ها را باید جراحی كرد؟

كیست‌ها توده‌هایی با دیواره ظریف و حاوی مایع هستند، درست مانند یك توپ پینگ پنگ كه از آب پر شده باشد. این كیست‌ها در هر جای بدن از جمله سینه می‌توانند ایجاد شوند و بسیار شایع هستند طوری که تعداد زیادی از خانم‌ها ممکن است یک یا چند کیست در یک یا هر دو سینه خود داشته باشند. کیست‌ها علت خاصی ندارند اما به نظر می‌رسد که با وضعیت هورمونی فرد در ارتباط باشند، با این حال وجود کیست لزوما به معنای اختلال هورمونی در یک خانم نیست. خوشبختانه كیست‌ها در اغلب موارد خوش خیم هستند و مشكلی برای بیمار ایجاد نمی‌كنند. برای درمان آنها اگر با درد همراه باشد می‌توان از داروهای خوراکی استفاده كرد. اگر کیست بزرگ باشد یا پزشک تشخیص دقیق تر را لازم بداند، اقدام به تخلیه آن با سوزن ظریف خواهد کرد که کار بسیار راحت و بدون دردی است و به صورت سرپايی انجام می‌شود. اگر كیست‌های كوچك مشكوك باشند می‌توان آنها را با هدایت سونوگرافی تخلیه كرد و نمونه را براي بررسی سلولی به آزمایشگاه فرستاد. در اغلب موارد اقدامات فوق برای درمان کیست کافی است اما به ندرت عمل جراحی نیز لازم می‌شود؛ برای مثال درکیست‌هایی که مایع داخل آنها خونی باشد یا در کنار آنها توده‌ای دیگر نیز مشاهده شود یا اگر پس از چند بار تخلیه و به فاصله‏ كوتاه از زمان تخلیه کیست عود كند یا اگر قسمتی از آنها سفت یا توپر باشد یا اگر مشكوك به بدخیمی باشند، نیاز به جراحی وجود دارد.

فیبرو آدنوم‌ها

این توده در زنان جوان شایع‌تر است

فیبرو آدنوم‌ها شایع‌ترین تومورهای خوش‌خیم پستانی هستند که بیشتر در زنان 20 تا 35 ساله دیده می‌شود اما در نوجوانان هم ممکن است دیده شوند. قبل از 25 سالگی فیبرو آدنوم‌های پستان از کیست‌ها شایع‌ترند و موجب اضطراب و هراس در این گروه از بانوان می‌شوند. این توده‌ها ممکن است دوطرفه (در هر دو پستان) باشند و گاهی تعداد آنها به چند عدد در هر سینه می‌رسد. معمولا در صورتی که تشخیص فیبرو آدنوم برای پزشک مسجل باشد نیازی به عمل جراحی وجود ندارد اما اگر توده رو به رشد باشد یا اندازه آن در حدی بزرگ باشد که خارج کردن آن ترجیح داده شود، اقدام جراحی لازم می‌شود. این عمل ساده و بی‌خطر است و از نظر زیبايی نیز مشکل خاصی در سینه ایجاد نمی‌کند زیرا با یک برش بسیار کوچک انجام می‌شود و با بخیه ظریف و قابل جذب ترمیم می‌شود.

توده‌های عفونی والتهابی

شاید سینه عفونت کرده باشد!

توده‌های التهابی بر اثر عواملی نظیر عفونت ایجاد می‌شوند. التهاب ایجاد شده در بافت پستان سبب می‌شود توده‌ یا سفت شدگی در سینه لمس شود. حتی گاهی با به داخل کشیدن پوست یا نوک سینه علائم سرطان را تقلید می‌کند.

عفونت‌های بافت پستان اغلب در خانم‌های شیرده اتفاق می‌افتند اما گاهی در افراد دیگر نیز مشاهده می‌شوند. درمان اولیه این توده‌ها استفاده از آنتی‌بیوتیک است و بیماران باید سریعا به پزشک مراجعه کنند و دارو دریافت كنند چراکه این التهاب ممکن است تبدیل به آبسه شود. در این صورت نیاز به تخلیه با عمل جراحی پیدا می‌کند. برخی اوقات عفونت‌های قارچی در سینه ایجاد التهاب می‌کنند که در این موارد نیاز به درمان با داروهای خاص وجود دارد.  گاهی نیز علت التهاب ناشناخته است و میکروب خاصی را نمی توان در کشت‌های انجام شده یافت. در این مورد نیز درمان‌های خاصی وجود دارد که به خوبی بیماری را کنترل می‌کنند.

نکروز چربی

 توده ای که براثر ضربه ایجاد می‌شود

اغلب در سینه‌های بزرگ بر اثر وارد آمدن ضربه، نسوج چربی آسیب دیده و به صورت توده ای بدون درد احساس می‌شود. این ضایعه نیاز به درمان خاصی ندارد و اغلب خود به خود از بین می‌رود اما در بعضی موارد چون با ضایعه بدخیم از نظر ظاهری قابل افتراق نیست، نیاز به نمونه‌برداری و خارج کردن دارد. باید توجه داشت هر توده‌ای که بعد از ضربه ایجاد می‌شود، نکروز چربی نیست. گاهی ضربه عاملی برای دقت بیشتر خانم‌ها به سینه و کشف توده‌هایی می‌شود که از قبل وجود داشته اما به دلیل اینکه درد نداشته از نظر پنهان مانده‌اند بنابراین توده‌هایی که بعد از ضربه کشف می‌شوند، باید تحت بررسی کامل قرار گیرند.

فورا نمونه‌برداری کنید

مطلبی که در مورد تمام توده‌های خوش خیم باید تأکید کرد این است که تشخیص خوش خیم یا بدخیم بودن توده با پزشک متخصص است. اگر پزشک برای تشخیص دقیق، نمونه برداری یا عمل جراحی را توصیه كرد باید در اولین فرصت آن را انجام دهید چون ضرر یک نمونه برداری ساده بسیار کمتر از تشخیص ندادن و به تعویق انداختن درمان یک توده بدخیم (سرطانی) است. به یاد داشته باشید که سرطان سینه قابل درمان است به شرطی که در تشخیص و درمان آن اهمال نکنیم.



تاريخ : چهار شنبه 7 اسفند 1392 | 21:49 | نویسنده : stAr |

دکتر حسین کرمی گفت: سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در ایران است که باعث احساس درد شدید کلیه‌ها به علت حرکت سنگ کلیه به لوله حالب در افراد می‌شود. درد سنگ کلیه به سلطان دردها مشهور بوده و حتی از درد زایمان نیز شدید‌تر است.

وی ادامه داد: رژیم غذایی پرپروتئین، نوشیدن کم آب، مصرف زیاد نمک و تشکیل سنگ کلیه می‌تواند باعث تشکیل سنگ کلیه در بدن افراد شود.

این متخصص جراحی کلیه آب و هوای گرم و مرطوب و تعریق زیاد بدن را از علل دیگر تشکیل سنگ کلیه عنوان کرد و افزود: کم تحرکی طولانی مدت، وجود انسداد طول کشیده در مسیر کلیه ها نیز می‌تواند به سنگ کلیه منجر شود.

دکتر کرمی در رابطه با تشخیص سنگ در کلیه افراد گفت : ساده ترین راه تشخیص سنگ در کلیه ها انجام سونوگرافی است و تنها در صورت نیاز عکس رنگی یا IVP توسط پزشک انجام می شود.

این متخصص جراحی کلیه با بیان این که درمان سنگهای کلیه بر اساس اندازه آنها فرق می کند، اظهار داشت: سنگ‌هایی که حالت شن ریزه دارد و اندازه آنها کمتر از 6 میلی متر است، خود بخود دفع می شوند و از بین بردن آن نیاز به هیچ اقدام درمانی ندارند.

وی ادامه داد : این در صورتی است که سنگ‌ها در مسیر کلیه‌ها انسدادی وجود نداشته باشد و در این شرایط با مصرف مایعات زیاد، ورزش و تحرکات بدنی دفع خواهد شد.

کرمی در ادامه عنوان کرد: اگر اندازه سنگ، بیش از 6 میلیمتر و زیر 1 سانت باشد، بهترین درمان آن انجام سنگ شکنی بیرون اندامی است که در ان بیمار حداکثر به مدت 3 جلسه و هر جلسه 15 دقیقه در زیر دستگاه سنگ شکنی می‌خوابد و با تاباندن امواج سنگ شکنی به محل سنگ در کلیه و بدون نیاز به بیهوشی سنگ بیمار خرد می شود.

یک متخصص جراحی کلیه با اشاره به این که با انجام عمل آندوسکوپی کلیه، سنگهای بزرگ کلیه با این روش بدون شکاف جراحی یک وجبی در پهلوها و تنها از یک بخیه قابل درمان است ، افزود: در این روش با عبور دوربین به داخل کلیه سنگ مستقیماً توسط پزشک مشخص و با استفاده از لیزر و یا امواج سونوگرافی سنگ را خرد کرده و از کلیه ها خارج می‌کنیم و جهت تعیین نوع سنگ به آزمایشگاه فرستاده می شود.

 

افکارنیوز



تاريخ : جمعه 25 بهمن 1392 | 20:39 | نویسنده : stAr |

محققان دانشگاه و انستیتو تکنولوژی رویال ملبورن موفق به تولید ترکیب امیدبخشی برای درمان سرطان شدند.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه اصفهان، در این تحقیق محصول دریایی طبیعی و شگفت‌انگیزی به نام «Salicylihalamid» تولید شده که از اسفنجی موسوم به «Halicona» مشتق شده است؛ این نوع اسفنج در خلیج فارس نیز موجود است.

 

«Salicylihalamide A» یک سیتوتوکسیک یا به عبارتی سمی است که سلول‌ها را از بین می‌برد و نوعی سد دفاعی را برای اسفنج دریایی فراهم می‌آورد.

 

طی این پژوهش محققان با سنتز مواد شیمیایی در آزمایشگاه، مولکول‌های «Aza_salicylhalamide» را به وجود آورده و سپس آنها را در معرض خطوط سلولی سرطان لوسمی (سرطان خون) قرار دادند و مشاهده کردند که این ترکیب اثرات ضد تکثیری را بر این مولکول‌ها بر جای می‌گذارد.

 

این ترکیب نقش فعالی را در مبارزه با انواع متفاوت سرطان و به ویژه علیه سرطان لوسمی پرومیلوسیتیک بر جای گذاشته است.

 

محققان می‌گویند این ترکیب در قالب یک تناوب مولکولی کوتاه ایجاد شده و همین خاصیت این اجازه را به تولیدکنندگان دارو می‌دهد تا حجم وسیعی از این ترکیب را ایجاد کنند.



تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 21:29 | نویسنده : stAr |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.